Gå til innhold
  • Bli medlem

Gå fra Besseggen til Galdhøpiggen


Borgers

Anbefalte innlegg

Var jo en skjebnens ironi at du ble syk og antageligvis brukte like lang tid på å komme tilbake på jobb som du ville brukt om du gikk helt til Galdhøpiggen. :D

Men for å være seriøs syns jeg det høres ut som en vannvittig dårlig idé å droppe telt og sovepose.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har hele veien fått gode råd her. Når du i utgangspunktet spør folk med mer erfaring enn deg, så er det i det minste høflig å late som om du hører etter. Her har du en pekefinger til:

 

 

@Phanini har gitt deg rutene og ut fra kartet er ikke dette noe problem.

 

Men mangel på a) trening, b ) erfaring og c) selvinnsikt, kommer til å ødelegge denne turen også.

 

Om du flytter blikket litt østover til Huldreheimen (hvor jeg aldri har vært), så slipper dere de verste oppturene og kan roe ned dagsetappene. Det er ikke et nederlag, se heller på det som forberedelse til Den Store GG Turen.

Jeg vil si at dere bør ta mange slike "mindre" turer først. Start gjerne med en dagstur i nærmiljøet med full oppakning og gå i tolv timer og se hvordan det går. De gode nyhetene er at det blir bedre og du får sett masse fin natur underveis. Den dårlige er at det tar tid.

 

Gitt reaksjonene du hadde på forrige tur (og ikke et pip om at formen er bedre), så er det ikke bare tyngden på sekken som teller. Hør for all del på LightDan, men jeg tviler sterkt på at du har det grunnleggende for en slik tur inne.

 

Å legge igjen telt og sovepose er en dårlig ide. Du fikk bruk for begge ifjor og hva får deg til å tro at noe er annerledes i år?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Landsem

Hahaha, du skal være glad du ikke la bega deg ut av de "urbane" områdene og kom ut for noe. På den annen side skal det noe til å omkomme , selv om folk nok jevnt over har litt for stor margin nå til dags. LITT mindre sekk neste gang.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.