Gå til innhold
  • Bli medlem

Småviltjakt ønskes.


kivbyd

Anbefalte innlegg

Hei.

Er det noen som vet om noen, eller som har småviltjakt til leie på sørlandet? 

Det er stort sett fuglejakt jeg er ute etter. Både andejakt og skogsfugljakt. 

Jeg tar gjerne imot tips om folk som tilbyr enten langtidsleie av terreng eller bare for en dag eller to av og til. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo lenger sør jo bedre egentlig. Men alt innen vest og aust-agder er jo bra. Litt utenfor også. Inatur brukes litt til å finne jaktområder ja. Der er det ikke så veldig mye her sør da. Oppe i Evjeområdet vet jeg det var en del skogsfugl før vet jeg. Men har ikke funnet noen områder det går an å leie seg litt jakt på enda. 

Skal opp til Haukeli og jakte litt (kort kjøpt via inatur) om noen dager, men syns det er litt langt å kjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal opp til Haukeli og jakte litt (kort kjøpt via inatur) om noen dager, men syns det er litt langt å kjøre.

Forstår at det er greit, å ha et lokalt jaktterreng. Det har jeg. Men, ser jeg bort fra dagsturer i nærområdet, jakter jeg mange ti-talls mil unna bostedet. For rype, er det vanlig å reise min 45 mil, en veg. Og enkelte ganger har det blitt opp til 235 mil en veg. Spessielt rypejegere som bor sentralt, reiser ofte langt. Men selv om det finnes noe skogsfugl i mitt nærområde, har jeg ikke tilgang til de gode områdene. Så jeg reiser ofte 30 - 40 mil, for skogsfugl jakt også. Så ikke tenk så mye på reisevegen. Men skal en reise et stykke, bør en jo ha en del dager til rådighet.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.