Gå til innhold
  • Bli medlem

Opa muurika pannekakepanne


rseehuus

Anbefalte innlegg

Hei,

Noen som har erfaring med denne, finner ingen data om vekt, størrelse, om den kan varmes opp med brenner eller bål?

Link: http://komplettfritid.no/product/opa-muurikka-pannekakepanne

Jeg liker å lage pannekaker til frokost når jeg er på tur med barna, denne så jo veldig morsom ut - men er den beregnet for bruk med Muurika utstyr eller kan den brukes "frittstående"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"•Can be used on Electric, Gas and Ceramic hobs"

Den er nok ikke ment for bål, men kan sikkert brukes på bål om du bruker den forsiktig, og følger med dersom bålet blir veldig varmt.

Men jeg tror i grunn den er designet for hjemmebruk. Det er slik jeg forstår det.

http://www.amazon.co.uk/OPA-Smiley-Pancake-pan-Non-Stick/dp/B00F2JJ7NU

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten å kjenne til akkurat denne panna, vil jeg anta at den kan brukes på bål. Muurikka er jo kjent for å lage tunge, gode solide bålpanner, og denne ser ut som den er laget av støpejern. Min erfaring er forøvrig at alt som tåler gass også tåler bål, flamme er flamme. Bare pass på plastdeler og sånn :-P

Hvis det er en støpejernspanne må den sikkert stekes inn før bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt nye støpejernspanne er litt vanskelige å steke på, og det lukter gift og fordervelse. Løsningen er å sause de inn med matolje, varm opp til det ryker ordentlig, tørk av med papir (uten å brenne fingrene) og gjenta prosessen en gang til. Du blir kanskje ikke kvitt all lukta første gang, men det ordner seg etterhvert. Når det gjelder vedlikehold skal de ikke vaskes med zalo eller såpe, bare varmt vann, og må smøres inn med olje før lagring, ellers er det bare rust neste gang du skal ha den. Det virker kanskje som litt mye arbeid, men panna varer i årevis hvis du tar vare på den;-) håper du kommer med en liten rapport hvis du kjøper den, den ser virkelig morsom ut:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekka nettopp amazon linken, og der står det jo at det er en non-stick panne. Da kan du glemme alt jeg skreiv om støpejern, og behandle den som du ville gjort med stekepanna hjemme;-) (teflon skal vel heller egentlig ikke vaskes med såpe, men de fleste gjør det likevel:-P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.