Gå til innhold
  • Bli medlem

Vinterhansker (ned til -20/-25)


TomasOH

Anbefalte innlegg

Etter å ha gått gjennom noen vintrer med Arc'Teryx Alpha SV vott (som er STRÅLENDE bra) så syns jeg votter er litt knot nå man skal måtte bruke utstyr, spader, åpne sekker etc etc

Så før jeg evt springer i butikken igjen og kjøper meg Alpha SV hanskene så tenkte jeg å se om noen her inne hadde andre erfaringer å dele.

Det største minuset med Alpha SV hansken er jo prisen på 2000kr.

 

Krav:
-Goretex

-Forsterket slitasjeområder (skinn?)
-Godt over håndleddet

-Enkle å stramme etc med hanske nummer 2 på

-PRISEN! ikke over Alpha SV hanske pris

 

Legg gjerne ved link :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk kjøpt mine Arc'teryx Alpha SV-hansker på Fjellsport.no til rett over 800,-

Det var i den tiden de hadde kampanje på dem og Fjellforumsrabatten vår også fungerte på rabatterte priser.

 

Ellers har jeg sett kampanjer på de hanskene til rundt 1000-1200. Så om du ønsker dem, ville jeg hatt is i magen og fulgt med på tilbud.

Evt. satt prisvarsel på hanskene på Prisjakt.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med en litt mer allsidig kombinasjon skall/vindvotter og innerhanske i ull? Da kan du også ha en innervott i dun når du bare skal ha varme hender.

http://www.oslosportslager.no/produkt/mountain-equipment-pro-shell-mitt-overtrekksvott-19700.aspx

Jeg bruker en vindvott i kombinasjon med disse fra magasinet:

http://www.magasinet.no/display.aspx?menuid=18&prodid=8544

Da har jeg all den handlefriheten jeg kan få behov for, uten å måtte ta av alt. Pluss muligheten til å veksle på innervott/hanske.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd meg fram og tilbake på vindvotter med innerhansker men ble aldri helt kompis med det men ikke dumt forslag sånn generelt! :) 

Jan Arne: Det bør det jo være med dagens teknologi, nå skal det nevnes at det ikke blir daglige turer i minus 25grader så det var vel heller bare et eksempel på noe de må tåle (Jeg må tåle å komme meg gjennom). Men -15 og -20grader må hanskene takle, ser de sistre vintrene i Trondheim har vi ofte vært nede på disse tallene. 

 

Tomgri: Du er fornøyd med hanskene? Prisvarsel på prisjakt skal jeg huske! :) (Fjellforumrabatt?) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alpha sv koster 999,- på Sportsnett om du har små fingre..

De har også de til 1999,-

Vær obs på at det er et "generasjonsskifte" på Gore-tex, den siste er Gore-tex Pro som ikke har vært på markedet så lenge. Gort-tex Pro Shell er versjonen før.

Har ikke prøvd mine under -20, men de holder lengre ned enn noen andre hansker jeg har hatt, men er det skikkelig bikkjekaldt er ikke hansker tingen. Til de aller kaldeste dagene har jeg ME Redline Mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alpha sv koster 999,- på Sportsnett om du har små fingre..

De har også de til 1999,-

Vær obs på at det er et "generasjonsskifte" på Gore-tex, den siste er Gore-tex Pro som ikke har vært på markedet så lenge. Gort-tex Pro Shell er versjonen før.

Har ikke prøvd mine under -20, men de holder lengre ned enn noen andre hansker jeg har hatt, men er det skikkelig bikkjekaldt er ikke hansker tingen. Til de aller kaldeste dagene har jeg ME Redline Mitt.

Ja de gangene jeg er ute i sånne temperaturer så ligger det alltid skikkelige votter (Alpha SV Mitt) i sekken men skal man kjøre snøscooter, grave, sage, knote med sekken etc så er hansker fint til arbeidet så kan man ta på vottene etterpå. 

Hvor finner du de til 999? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker selv kombinasjonen av vindvotter og hansker som nevnt over, da med en thinsulate arbeidshanske fra blåkleder som kosta 299 eller noe sånt. Alpha SV er en varmere hanske, men blåkleder hanskene kommer på en solid andreplass til mye billigere penge. Problemet er jo da at du ikke får med goretex. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...arbeidshansker...

 

Akkurat det kan like gjerne være en fordel som en ulempe. Arbeidshansker er jo laget for å være solide og gode å arbeide med på seg ;-)

De senere åra har stadig mer av hansker til tur og jaktbruk blitt kjøpt hos Proffpartner og Clas Ohlsson, og lignende butikker for min del. Billig og bra :)  Men gode arbeidshansker som tåler såpass lave temperaturer som TS er ute etter har jeg ikke helt trua på at det er enkelt å finne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hestra har mye bra hansker men usikker på om noen duger ned til -25.

F.eks Hestra Army leather blizzard kan kanskje være ett alternativ til Alpha SV hanskene.

 

Selv bruker jeg Haglöfs Link 2 glove med en tynn ull liner inni. Holder greit ned til -20 om du er i lett aktivitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.