Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjällräven Wax


vassfarmannen

Anbefalte innlegg

Annonse

@vassfarmannen Jeg giver mine Keb bukser en vask med noget soft shell impregnering fra Nikwax og derefter får G1000 delen et lag voks.

Syntes ikke åndbarheden nedsættes nævneværdigt(det kan skyldes softshell delen), vand perler fint af så længe vi ikke taler om tung vedvarende regn.

Har en anorak kun i G1000 den får et lag voks efter hver vask. og syntes også den ånder fint, den er min foretrukne vinter jakke, har så en uld trøje under.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Keb bukse og synes den trekker vann som trekkpapir selv med impregnering og voks.  Har og en gammel bukse i G1000 materiale og den er mer vannavstøtende enn Keb med samme behandling.  Tror jeg hadde satset på annet enn Keb buksa om det er rått.  Gaiters er etter min erfaring påkrevd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har testet Greenland Wax på min Fjellreven G1000.

Skal i følge instruksjon trenge 3 lag for at den skal bli vanntett.

Tja. Den tåler fint noen regndråper men "kontaktvann" blir vått. Dvs hvis man går i fuktig gress som subber inntil.

Men buksa blir stivere og klammere. Virker og litt kjøligere.

Så jeg har sluttet med voks på den annet enn litt på knærne. Ofte jeg setter et kne i bakken når jeg rigger fiskeutstyr f.eks.

Brukte den på jakt helgen som var men da var det tørt. Normalt bruker jeg en dress fra Magasinet i slikt ærend som har goretex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.