Gå til innhold
  • Bli medlem

Våte ben. Løsning?


vassfarmannen

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg et par høye fjellstøvler for jaktbruk. Er det noen som har erfaring med lårings eventuelt gamasjer i tillegg?

 

Jeg ønsker ikke å bruke enorme summer på goretexdress og har derfor heller valgt fjallraven dress som ikke er vanntett. Planlegger å ha en poncho i sekken, men jeg vet enda ikke hva jeg skal ha over buksen.

 

Håper på tips

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker Lundhags syncro.

http://www.xxl.no/villmark/fjellsko-og-jaktstovler/jaktstovler/lundhags-syncro-high-boot-jaktstovel-herre-dm-44/p/1079704_1_style

De er høye men jeg bruker alltid knehøye gamasjer i tillegg, uansett om jeg bruker nikkers eller lang bukse.

Jeg har også et par lårings fra Hel sport.

http://www.xxl.no/jakt/jakt-og-turklar/fjellduk-og-poncho/helsport-larings-large/p/1001058_2_style

Disse tar mindre plass, i sekken eller i lommen, enn en pakke tobakk og er alltid med hvis det er fare for regn.

De holder regnet ute og er ganske behagelige å gå med. Du bør ha en litt lang jakke ellers så risikerer du å bli våt over låringsene.

Dette antrekket har fungert bra for meg i mange år.

post-4220-0-13038500-1410284659_thumb.jp

En annen fordel ved å bruke gamasjer er at hvis du er skitten opp etter beina når du skal inn i bilen eller inn på en hytte / telt så tar du gamasjene av på utsiden og så slipper du å sette deg inn med skitten bukse. Gamasjene kan du skylle i en bekk eller putte i en plastpose.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat fått wiggys waders i hus for elvekryssinger om det er det du tenker på. Vanntette fotposer som på meg med lange bein går midt på låret. 328 gram i størrelse xl inkludert pakkpose. Ser lovende men ikke veldig slitesterke ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat fått wiggys waders i hus for elvekryssinger om det er det du tenker på. Vanntette fotposer som på meg med lange bein går midt på låret. 328 gram i størrelse xl inkludert pakkpose. Ser lovende men ikke veldig slitesterke ut.

Men disse er vel kun beregnet å bruke når du vader, ikke til å traske rundt på jakt i fjellet eller skogen med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.