Gå til innhold
  • Bli medlem

Isfjell 3 camp, eller noe annet?


SSR

Anbefalte innlegg

Jeg har vært noen runder å titta på litt forskjellige telt, og har falt litt for Isfjell 3 camp fra Helsport. Men, regner jo med at det er mange telt og teltprodusenter jeg ikke har fått titta på enda, lurer derfor på om noen har noen tips til andre telt jeg kanskje burde se nærmere på før jeg går til anskaffelse.

Teltet må ha mange av de samme kvalitetene som Isfjell 3 camp, dvs:

Relativt god plass til 3 personer på vintertur.

Stormmatter og gode bardueringsmuligheter.

Vekt under 4 kilo (ikke inkluder stenger osv)

Pris ikke over 6000.

Trenger ikke to innganger, og vil ha ett stort fortelt (det liker jeg, sånn er det bare...)

Selvfølgelig god vannsøyle både i ytterduk og bunnduk...

Gjerne noe innvendige lommer osv.

Innvendig høyde minimum 100 cm.

Trenger vel heller ikke si at teltet må være ripstop, ha gode stangkanaler, stenger osv, regner det som en selvfølge.

Tunnel/kuppelløsning, med mindre noen har noe gode alternativer.

Håper på noen svar, gjerne med hvor man kan få tak en evt modell.

Sven :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonymous
Håper på noen svar, gjerne med hvor man kan få tak en evt modell.

Har du vurdert på Helsport Fjellheimen Camp 3 i stedet? Jeg har Isfjell 2 Camp og synes det er litt (les: veldig) dårlige løsninger på en del ting, og har sett at dette er utbedret på Fjellheimen sine telt.

Ellers tilfredstiller jo HS Fjellheimen nesten alle de andre kravene på listen din :-)

Fjellheimen får du iallefall kjøpt hos de fleste sportsbutikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett på fjellheimen ja, men siden dette skal være et telt som skal tåle litt skikkelig vinterbruk har jeg ikke vurdert dette pga mangelen på stormmatter (vet at enkelt ikke synes dette er nødvendig selv på vinteren...) og pga luftesystemet som etter hva jeg kan skjønne gjør det ubrukelig på vinteren. Skjønner ikke helt hvordan man skal få luftet ut når "luka" ligger under snøen.

Slik ståa er nå står det mellom HS Svalbard og HS Isfjell.

Hva mener du med litt (les: veldig) dårlige løsninger? Litt spesifikt, akkurat hva er så dårlig at jeg ikke bør gå for det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.