Gå til innhold
  • Bli medlem

Lommelykt -- håndholdt


Gjest Anonymous

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei

Er det noen som har tips til en skikkelig kraftig håndholdt lommelykt?

Det jeg er ute etter er en konsentrert lysstråle som lyser langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann!

Må anbefale "sure fire" lykter! Utrolig kraftig i forhold til størrelsen, men skal sies at pærer og batterier ikke fåes kjøpt på den lokale butikken, og er relativt dyre. Men skal du legge litt penger i ei lykt er sure fire iallefall det beste jeg har vært borti!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Jack.Enten Sure Fire eller ASP.Samme type lykter.Litt større enn Mini-Mag`en men helt rå i lysstyrke.Å bruke Mini-mag etterpå er som å gå med en klementin i hånda :) . Legg litt extra kr og kjøp en oppladbar en.Sure-Fire og ASP bruker CR123 (fotobatteri) så du "blør" i lommeboka når du bruker dem.

ASP`en min koster minimum 80 kr i timen å bruke.

Har alltid en liten LED hodelykt med meg på tur til nærbruk.Men de gangene ASP`en er i bruk så er den gull verd.

En annen ting er att ingen av kopisene dine stiller med råere lykt.

Innimellom er 80 kr timen vel verd når alle andre står der med en "klementin" i hånda. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Leser noen som skriver om surefire her. Jeg har kjøpt mitt surefire utstyr hos www.nkgruppen.no. Der får man surefire 123a lithium batteri til 20 kr pr stk! kjøpt G2 og 9an (oppladbar). Beste lyktene jeg noen gang har prøvd og kan anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Dersom du finner Surefire's hjemmesider, finner du også den norske inportøren (som befinner seg i Ski).

Prisene nå er blitt noenlunde normale/korrekte, ikke som Pentagon eller andre solgte disse for tidligere!

Batterier er dyre, men jeg kjøpte noen for 18 NOK/stk for ikke lenge siden, fra NOTEC.

Oppladbare LiIon batterier og ladere finnes, fungerer bedre enn standardbatterier, men må kjøpes på nettet fra utlandet (må brukes korrekt, ellers har de kraftig sprengkraft!, ref. batterier i Sony bærbare PC'er!)

Dersom du kjøper Surefire med Xenon-pærer, må du også bytte pærene dersom du bruker oppladbare batterier, men disse skaffes fra Hong Kong, har selv kjøpt derfra og ingen problemer (og disse er også kraftigere!).

Og nå lyser den lille E2e-lykten nesten like kraftig som den flere ganger større og tyngre MagCharger-lykten!

Varer ca. 45 minutter på ett sett batterier, så ta med ekstrasett.

Men batteriene varer i flere år ved riktig bruk/korrekt lader!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Jepp, P3D er en veldig god lykt. Jeg tror den vil passe til ditt bruk. Jeg har mange av Fenix`s sine lykter, P3D er den beste!

Surefire er et av mange alternativer, men da må du veldig mye opp i pris og batterikapasiteten er mye dårligere enn hos Fenix.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Jepp, P3D er en veldig god lykt. Jeg tror den vil passe til ditt bruk. Jeg har mange av Fenix`s sine lykter, P3D er den beste!

Surefire er et av mange alternativer, men da må du veldig mye opp i pris og batterikapasiteten er mye dårligere enn hos Fenix.

kjøpte denne lykten fra utebutikken, for 537 inkl frakt.

men kan noen fortelle meg hvordan den virker?

er d bare av og på med knappen bak, og regulering av styrken ved å vri på lykten?

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte litt tid jeg også :lol: (gadd ikke å lese bruksanvisningen, men det står der). Er vel også litt usikker på om jeg likte denne patenten med de forskjellige lysstyrkene.

Men den virker som følger. Hardt trykk på bryteren (klikk) skrur lykta på, hodet skal være skrudd litt mot høyre - laveste styrke. Løst klikk med lyset på (ikke klikk) ett hakk lysstyrke opp, løst klikk til 3. lysstyrke, løst klikk til SOS. Ved å vri hodet helt til venstre- max lysstyrke, løst klikk - strobe! (veldig praktisk - frenetisk blinking som kan gjøre alle gale på kort tid :) ) Hardt trykk igjen (klikk) slår lykta av.

Om dette var dårlig forklart, så prøv litt så skjønner du det!

Om jeg synes på/av funksjon var litt dårlig, er jeg meget fornøyd med lysstyrken og at det er en lett og liten lykt som kan ligge i sekken til enhver tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den skjønte jeg, men stod ikke noe sånt i bruksanvisningen jeg fikk.

til Eskeland som sa

Peli lykter er utrulig bra til bruk for hjelpekorps. bra lys, vanntett, tåler mye juling.

Peli super sabre lite submersibe

etter det jeg så på nettet, så det ut som en DIGER lykt, fine med fenix er jo at den er så fantastisk liten!

men så var det det med de batteriene, hvor får jeg kjøpt de til en billig penge, har ikke leitet så veldig enda, men de jeg fant kostet 50kr stykket!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se det ikke bare er meg som henger ut på cpf! (og kanskje også edcf?)

Må bare hive meg på å gratulere med P3D'en, et meget godt kjøp!

Er du som meg og "må" ha ei lommelykt i lomma til enhver tid, så kikk også på P1D'en.

www.fenix-store.com er stedet å handle alt som heter fenix, utrolig god kundeservice og gode priser.

(Spesielt med CPF8 koden som nevnt tidligere her)

Enda billigere CR123 batterier kan fås fra vår alles kjære nettbutikk borti østen, til ca 4-5 kr stk.

(Har selv testet disse og bruker dem i både fenix'ene og tiablo'n min, helt supre til nå.)

Og, hei alle. siden dette var min første post her..

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.