Gå til innhold
  • Bli medlem

Test av undertøy


Dommern

Anbefalte innlegg

Annonse
Gjest Anonymous

Kan i alle fall være enig med testerne i at Bavac lukter noe helt forferdelig etter bruk, i motsetning til andre varianter. Helt ypperlig passform - men lukter svett yakokse etter kort tids bruk. Ikke noe særlig å bruke når man har spretne hopper med på fjell- eller treningstur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan i alle fall være enig med testerne i at Bavac lukter noe helt forferdelig etter bruk, i motsetning til andre varianter. Helt ypperlig passform - men lukter svett yakokse etter kort tids bruk. Ikke noe særlig å bruke når man har spretne hopper med på fjell- eller treningstur.

Alt syntetisk undertøy må vaskes regelmessig på mer enn 40 grader. Drit i vaskeanvisningen eller kjøp undertøy som er merket opp til 95 grader (noen produsenter skjønner dette). Før langtur (flere dagers bruk uten vaskemaskin), kjør undertøyet på en kokvask. Mitt bavac-undertøy ser ut til å tåle dette fint.

Hvis undertøyet ditt stinker fordi du bare vasker på 40, regn også med at bakteriene fra undertøyet vil sette seg i vaskemaskinen og spre seg til resten av garderoben din.

Jeg har også prøvd Norrønas trøye med sølvfiber. Denne lukter en anelse mindre, men har en "annen" lukt når vanlig undertøy hadde begynt å stinke forferdelig, men denne andre lukta er ikke veldig tiltalende heller. Altså er heller ikke sølvfiber en erstatning for varmvask.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Alt syntetisk undertøy må vaskes regelmessig på mer enn 40 grader. Drit i vaskeanvisningen eller kjøp undertøy som er merket opp til 95 grader (noen produsenter skjønner dette). Før langtur (flere dagers bruk uten vaskemaskin), kjør undertøyet på en kokvask. Mitt bavac-undertøy ser ut til å tåle dette fint.

Hvis undertøyet ditt stinker fordi du bare vasker på 40, regn også med at bakteriene fra undertøyet vil sette seg i vaskemaskinen og spre seg til resten av garderoben din.

Tja, å vaske superundertøyet sammen med penklærne har jeg sluttet med...

Har stort sett vasket på 60gr++, men så leste jeg i et magasin at det gjorde klærne vondtluktende på sikt, så prøvde jeg bare 40gr, men da blir det ikke noe særlig da heller.

Har etterhvert funnet ut at Milo-trikset med å kjøre klærne på skikkelig hot vask og heller gi en ladning Milo i blant er det som fungerer best - Milo lukter jo eventyrlig blomstereng og er helt genialt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.