Gå til innhold
  • Bli medlem

Trolltinden Rondane


amsoot

Anbefalte innlegg

Annonse

Har gått fra Rondvassbu til Dørålsseter via Trolltind. Er ikke så flink til å beskrive turer, men turen var grei. Omgikk noen hammere og gikk over noen renner som jeg husker var kule og litt skumle :)
Send JohnB en melding. Han kan nok gi deg detaljerte beskrivelser av ruta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei vi gikk som Trine RS skriver fra Rondvassbu, men returnerte ikke da vi gikk direkte videre til Dørålsæter.

Vi gikk dog med forholdsvis tunge sekker så turen ble litt tyngre enn vi hadde forestilt oss. Dvs stykket ned fra Trolltind og bort til Dørålsæter var langt og kjedelig :). Vi brukte totalt 11,5 timer.

 

Opp til Trolltind, med diverse pauser brukte vi ca 5,5 timer fra Rondvassbu. Med dagstursekk og retur til Rondvassbu kan jeg aldri tenke meg at du bruker noe mer enn MAKS 10 timer, da stien nedover mot Rondvassbu jo er meget lettgått fra Kaldbekkbotn. Så en høsttur med start rundt kl 0900 fra Rondvassbu bør ikke være for lang. Du vil jo uansett i alle fall være nede i Kaldbekkbotn lenge før det blir mørkt og derfra er det som sagt lettgått.

 

Synes turen opp til Trolltind var morsom. Akkurat passe utfordrende og spennende. Ifm at man passerer de 3 rennene så går det jo en det som kan kalles en "Nepalsti" i fjellsiden. Heldigvis ser den verre ut enn den er :) Skal laste opp noen bilder om jeg finner de :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første bildet er tatt ganske tidlig ifm passering av de 3 rennene, Vi er vel akkurat ferdig med den første tror jeg.

 

post-147-0-36091500-1410242953_thumb.jpg

 

Det siste bildet er tatt når vi var ferdige med å krysse rennene. Det er tatt ved den varden du ser i bakgrunnen på det første bildet  (ser jo nå at det er det samme bildet som i turrapporten...men pytt sann ) :)

 

post-147-0-74667900-1410242967_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.