Gå til innhold
  • Bli medlem

2000 meter topper - Hund


BeaJak

Anbefalte innlegg

Annonse

Her er 2000m toppene jeg har vert på med hund. Alle turene har vert på sommerstid. Hunden er en Labrador på 32 kg. 

 

Rondane:

  • Storronden - gikk greit
  • Veslesmeden - gikk greit
  • Trolltinden - gikk ikkje, måtte gå fra han 1 time før toppen ca. Kom fra nordsida.
  • Storesmeden - gikk nesten, gikk fra han 10 min før toppen ca. Kom fra vest, ikkje fra traversen!

Dovre:

  • Svånåtindan - fra vestsida, gikk greit
  • Vest-toppen - gikk greit
  • Skredahøin - gikk greit
  • Bruri - gikk fra han før det bratteste, ca 1 time fra toppen

Reinheimen:

  • 2014 - gikk greit
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rasletind, Høgdebrotet, Kvitingskjølen, Storivilen, Glittertind, Kjelhøe, Galdhøe, og alle toppene fra Storbreatinden nordover til og med Loftet er topper jeg i farten kommer på kan passe for hund, uten at jeg har hatt med hund her selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En whipet sptretter vel lett over små hindringer :) Veslesmeden går nok veldig greit! Har aldri brukt potesokker på sommerføre nei, og aldri hatt noko problem. Bruker bare det på hard skarete snø vinterstid.

 

Prøvde oss faktisk på Høgdebrotet i vinter, men måtte snu, men mest pga vind :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk vinjeronden(Rondane, fra rondvassbu) i sommer med 1,5år eurasier, som til dels gikk med trekksele og hjalp samboer oppover. Uten sokker men smørte potesalve før og underveis. Potesjekk på 1800meter så bra ut men de siste 200 førte til blodige bakpoter på 2000, ikke noe kutt, bare slitasje. På med masse salve og sokker på alle ben og ta turen rolig nedover. Endte allikevel i blodig slitasje på forpoter også idet vi nådde hytta. Potene virket veldig fine dagen etter og dag 2 var alt normalt.

Møtte også et par hundeiere på veien opp som sa hundene nektet å gå videre etter vinjeronden og videre til rondeslottet pga vanskelig steinformasjoner eller noe slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.