Gå til innhold
  • Bli medlem

TETT regntøy


kenny28

Anbefalte innlegg

Nå har jeg snart prøvd alt av "dyrt" regntøy og ingenting holder tett, og alt det der med at regntøyet puster er bare bullshit, ihvertfall sånn som jeg svetter.

 

Jeg mener at fuktighet innenfra er bedre enn utenfra, i hvert fall på høst og vinter(i kaldt vær).

 

Så nå skal jeg ha ett regntøy som er 99,9% tett til mine treningsturer.

Ser for meg at det skal være ala oljeregntøy/hyre tror jeg det heter. 

Jeg mener å ha sett denne type regntøy men i mykere utførelse.

 

Noen som kan anbefale noen ?

 

Fant denne siden  som har noe som kanskje være noe : http://www.kidscomfort.no/produkter/beware---regntoy-allvarsplagg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gausdal landhandel har tilbud på helly hansen voss. Er vel lignende sandnes settene men kansje litt mere solid og sort i og med at det er fra workwear kolleksjonen.. 200kr for buksa og 329kr for jakka. Dette er et tynt PU sett. Sandnes settene har de i gult og blått på coop hypermarked til 599 :)

http://www.gaus.no/sok/?q=voss

Voss i vanlig utgave og spreke farger koster 600kr for jakka og 300kr for buksa på HH sin webshop btw :) Ellers er er vel ålesund oljeklede sitt molde sett et alternativ. Men det er nok mere oljehyre i forhold. enklere, mindre detaljer og litt tykkere. Bruker slik på jobben. Er i grenseland på jobb med tanke på rifter og holdebarhet, men i skogen vil det være bedre enn de jeg nevner over i så måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en tur innom noen som selger regnklær for håndverkere. Det bruker å være solide saker. Har selv en regndress fra Snickers som jeg kjøpte for 14 år siden. Bruker den ofte og den har også vært med på padletur. Er kanonfornøyd. Jeg tror det er det plagget som best har tålt hardhent behandling over lang tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte dette i fjor og bruker det de dagene jeg skal være lenge ute og det regner i bøtter og spann. Superfornøyd!! Lette og bevegelsesvennlige klær! Er det til treningsturer eller annen fysisk aktivitet så blir man jo svett uansett hvor dyr goretex man bruker. Med dette regntøyet holder man ihvertfall varmen. :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg snart prøvd alt av "dyrt" regntøy og ingenting holder tett, og alt det der med at regntøyet puster er bare bullshit, ihvertfall sånn som jeg svetter.

 

Jeg mener at fuktighet innenfra er bedre enn utenfra, i hvert fall på høst og vinter(i kaldt vær).

 

Så nå skal jeg ha ett regntøy som er 99,9% tett til mine treningsturer.

 

................

 

Jeg vil tro at regntøy av typen oljehyre blir veldig tungt til trening ?

 

Har brukt mye sykkel-regntøy på treningsturer på sykkel (så klart). Det er lett og tett. Buksa skal "puste", men det er i så fall uten meg inni. Er gjennomvåt av svette etter en 1t45m treningstur, men de slipper ikke inn regnvann. Så lenge jeg bruker tynn ull under er jeg god og varm

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
40 minutes ago, can said:

tar opp igjen denne tråden her, noken som veit om dette https://www.stoffogstil.no/sytilbehoer/baand/soemtape-til-regntoey-21mm-3m  fungere til å tetta regntøy med eller må eg øve på noke anna. Tanken er til nye regnkler, dei leke alltid i saumane iverfall dei som er til fritid, dei til arbeid er bedre men blir for tunge til turbruk.

Det er hvertfall slik teip min regnjakke er tettet med i sømmene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.