Gå til innhold
  • Bli medlem

Panorama fra Galdhøpiggen


PTG

Anbefalte innlegg

Jeg lagde ifjor (oktober) ett panorama fra Galdhøpiggen hvor jeg har navngitt samtlige 2000 metre som syns. Kanskje noen flere har lyst til å se det ?

Siden jeg ikke har egen webside, er det noen som vil legge det ut for meg med link til deres side ?

(Bildet er på ca 3meg.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Per Tore Granli skrev:

Siden jeg ikke har egen webside, er det noen som vil legge det ut for meg med link til deres side ?

Viss du ikke ønsker å benytte deg av andre tilbud, kan jeg gjerne legge bildet på min server. Garanterer ikke 100% oppetid, men er ikke langt unna. Er dessuten av og til litt treg, men plass har jeg.

Viss det er av interess får du bare si ifra så vi kan få over fila.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi sann. Ble litt mange streker på kryss og tvers, men sikkert ikke godt å komme uten om det med så mange topper. Har ikke sjekket alt du har skrevet, men åpenbar feil er Skarddalstind som skal stå på Langvasshøe og Langvasshøe skal stå på den avrundede toppen direkte rett ned fra h i navnet Langvasshøe. Toppen går noe i ett med Skarddalstind, men ikke spesielt vanskelig å se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sjekket alt du har skrevet, men åpenbar feil er Skarddalstind som skal stå på Langvasshøe og Langvasshøe skal stå på den avrundede toppen direkte rett ned fra h i navnet Langvasshøe. Toppen går noe i ett med Skarddalstind, men ikke spesielt vanskelig å se.

Enig.

At det ble litt mange streker hit og dit, skyldes at jeg i utgangpunktet bare navnga noen topper, men så balla det på seg.

Flott bilde å memore gamle og nye turer på. Hvordan får du det til rent teknisk ? (er det mange bilder som er satt sammen, er det en kortfilm osv ....

Brukte Panorama Maker v3.0 -> enkelt bilder som settes isammen. For navnsetting ble Paint brukt. Ikke særlig avansert ift andre her på forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott rundskue fra Piggen dette her :!:

Men er det noen som vet hvor mange 2K-topper man totalt kan se fra Piggen :wink: De fjernere toppene i f.eks. Snøhetta- og Rondane-massivet er jo ikke markert i bildene.

Er det forresten noen som kjenner til fra hvilken fjelltopp i Norge man kan se flest 2K-topper :?: Hadde i tilfelle vært moro å vite :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Er det forresten noen som kjenner til fra hvilken fjelltopp i Norge man kan se flest 2K-topper :shock: Hadde i tilfelle vært moro å vite :wink:

Jeg skulle ville tro at Galdhøpiggen er en god kandidat. Derfra ser man vel de aller fleste toppene i Jotunheimen, men også de fleste utenfor.

Dette er vel uansett umulig å finne ut av i praksis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
  • 2 uker senere...
Gjest Anonymous
"SOURCE: CONTOURS EXTRACTED FROM RUSSIAN MILITARY MAPPING"

:mrgreen:

Er det en sjokkerende nyhet at russerene har innsikt i Norges geografi?

Med sitatet ditt over had du nå plassert Fjellforum på en rekke "watchlists" rundt om kring :wink:

Med mindre noen andre her på forumet har gjort det for lenge siden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med sitatet ditt over had du nå plassert Fjellforum på en rekke "watchlists" rundt om kring :wink:

Med mindre noen andre her på forumet har gjort det for lenge siden...

For sent uansett. 1 uke før 11. september 2001 presterte jeg å sende en email til den amerikanske ambassaden i Oslo med forespørsel om mulighetene for å kjøpe amerikanske militærkart over et nærmere bestemt og lite utforsket muslimsk fjellområde i centralasia. Jeg fikk aldri noe svar. Jeg har siden forsøkt å få tak i de russiske kartene for en billig penge, men foreløpig uten å lykkes. Det er nok opptil flere holder et øye med meg. :mrgreen::wink:

Jeg synes det er rart at noen gidder å bruke de russiske kartene til å lage panoramabildet når de norske kartene er antageligvis mer nøyaktige. Uansett, er det noen som har den russiske 1:100.000 over Jotunheimen eller vet hvor den kan lastes ned? En kartjunkie som meg må bare ha den.

Det artige er hvis noen klarer å finne noen feil i den "russiske" panoramabildet (ved siden av feil navn).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jonathan er en meget dyktig og fjellinteressert venn av meg. Han "gidder bruke russiske kart"

fordi vårt eget kartverk har en meget lite fremsynt politikk, (sikkert pådyttet, men det blir

ikke bedre av den grunn). De russiske kartene er gratis, de norske koster en formue, spesielt

for Jonathan som trenger digitale terrengdata for hele Jorden. Da jkan han ikke bruke en formue på lille

Norge. Det er pålitelig estimert at den private verdiskapningen i Norge rundt feks. kart-produkter

ville vært 10 ganger større om man hadde gjort som USA og latt grunnlagsmaterialet være offentlig

tilgjengelig. Det er tross alt skattepenger som har blitt brukt. Det er bra at samfunnet finansierer

felles tjenester, men det og deretter sette tåpelige "inntjeningskrav" til offentlige etater blir

helt feil

Petter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.