Gå til innhold
  • Bli medlem

Primus Litech Frying Pan


Teddy

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte denne pannen tidligere i sommer men reklamerte på produktet da bunnen buet seg. Har nå fått ny panne og nyaktig det samme har skjedd. (Har ikke vasket den i kaldt vann etter steking) Dette gjør at smøret renner ut til kanten og all maten i midten blir brent. Ubrukelig å lage pannekaker på altså.

 

Noen som har opplevd det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min Litech-panne er også buet i bunnen slik at smøret renner ut til sidene, men har aldri hatt problemer med at maten svir seg, heller ikke pannekakene. Høres ut som du kanskje bruker litt for sterk varme, eventuelt en brenner som konsentrerer all varmen på midten. Med en så tynn panne må man passe mye mer på under matlagingen, og røre hyppig i maten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Primus Eta Spider sin brenner, så de bør ikke være noe problem å bruke sammen.

Derimot er det ikke umulig at jeg bruker litt mye varme :getlost:  Skal prøve litt mindre neste gang. Likevell synes jeg det er rart at pannekakene blir fortere stekt i midten...Så det kan være brenneren likevell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har ingen erfaring med den aktuelle panna, men eg har brukt mange andre panner med tynn botn, og alle oppfører seg på denne måten. Det er ikkje anna å vente med så tynn botn.

Skal du ha ei panne som er plan over lengre tid, må ho ha tjukkare botn. Med tjukkare botn, vil også varmefordelinga bli betydeleg betre. Men ei slik panne er sjølvsgt litt tyngre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eagle pannen er ekstrem på samme vis. "Kan brukes på bål, primus etc" står det så fint på innpakningen.

Synes ideen virket god - rustfritt høyglanspolert edelstål med kobberbunn (javel, fint skal det være).

Men ved første test hjemme med komfyren på 5 (og den går faktisk til 12) skrudde den omtrent som Beckham umiddelbart.  :frantics:

En stor del av "kobberbelegget" forsvant også.

Med tanke på at innpakningen inneholder lite info foruten om at dette er en panne for reale villmarkinger og en rekke superlativer, er det desto mer artig at noe av det lille som står på den er: "Mrk. Overopphetede panner får deformering og "non-stick" belegget ødelagt. Dette er ikke fabrikkasjonsfeil og bruksfeil erstattes ikke.

 

Jepp, den delen er faktisk understreket på pakningen. 

Kunne ikke annet enn å le.  :D

 

Gjør et nytt forsøk, bestilt denne pannen fra GSI:

http://cdon.no/outdoor/gsi-outdoors/gsi-outdoors-pinnacle-8-frypan-p22504489

 

Har ikke sett den i 20 cm versjonen, men XXL hadde den i ca 35 cm. Irriterte meg grønn da jeg var der at de ikke hadde den i litt mindre diameter, for den virket særdeles solid og velbygget. Desto mer fornøyd da jeg kom hjem og oppdaget at cdon.com (av alle steder) fører GSI og hey - de hadde en igjen til meg til hyggelig pris!  :thumbsup:

 

Har knalltro på den panna, om det også viser seg å være en "bøye-panne" gir jeg opp og innfinner meg med at friluftslivet er likestilt med å steke litt på skrått.  :logik:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.