Gå til innhold
  • Bli medlem

Shimano Twin Power Ci4 2500 - senekapasitet


Dybben

Anbefalte innlegg

Det er oppgitt at spolen har kapasitet til 240 meter med 0,20 sene. Jeg har en spole av Sufix 832 Gore Lo-Vis Green, 250 m i tykkelse 0,13, og lurer på om jeg bør ha noe tape eller lignende på spolen før påspoling. Noen som har et godt råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner hverken snelle modellen eller senetypen du snakker om her, men kan komme med noe generelle betraktninger

 

Noen anbefaler å unngå tape. Limet fra tapen kan visstnok skape problemer. Har ikke opplevd dette selv.

 

Selv har jeg fylt snellene mine med gammel sene innerst. Satt på en liten tape hvor jeg skriver hvor mye sene det er plass til.

Dermed kan jeg bare bytte ut de ytterste meterne etter behov.

 

Sørg uansett for at spolen er tilstrekkelig full, ellers får du kortere kast.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tape klisser veldig etter en stund. Jeg har ofte brukt remser av plast fra en bærepose innerst .husk å surre stramt , hvis ikke vil det skli rundt. Gammel sene er også en grei måte å gjøre det på, helst en del tykkere enn den du skal spole på ytterst,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.