Gå til innhold
  • Bli medlem

Norsk turmat


Martin HJ

Anbefalte innlegg

@borgern

 

Packit Gourmet er jo det Shug Emery (hengekøyepersonlighet) spiser hele tiden og skryter voldsomt av. Men det er litt mer omfattende enn ren tørket mat da det ofte følger med små poser med sauser, dressinger, oljer o.l. som man skal ha oppi. Bevares - det ser veldig bra ut, men det er som sagt litt tyngre og mer omfattende om man skal pake for 14 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Midtveis nede på denne siden står det noe om Fuzion... og RT. Ser ut til at vi ikke trenger å klage på RT priser.

 

http://www.backpackingnorth.com/blog/2014/11/8/sarek-gear-analysis

 

 

Packit Gourmet er bra, men som @7homas skriver, så er det mer jobb enn å varme vann. Flott om du vil late som om du driver med kokkekunst i det fri eller bare har god tid i godt vær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tittet litt på de forskjellige de hadde. Var jo noe som var like enkelt som Real men de fleste krevde litt mer. Men helt greit det. Jeg synes Real er for kjedelig alle dager så jeg har gjerne med annen mat på tur som uansett ikke er noe enklere å lage til.

 

Synes dog ikke det så så ille ut. 3 poser inen i en pakke. En med tortilla, en med ost, og en med gryteretten(på den video jeg tittet på). Varm opp gryterett i kjele 10-15 min, strø over ost og tortilla.

Største forskjellen på Real og PG er at mye skal kokes i en kjele, en skal ikke bare fylle vann i posen. Men jeghar jo med kjele til å koke vann, da kan jeg likegodt koke mat i den. Litt mer oppvask så klart.

Vil jo gi litt mer koketid på brenner så det går nok litt mer fuel, men jeg bruker mest bål så den biten skulle ikke spille noe rolle.

Men det koster jo llitt å få sendt over fra USA da så en bør nok bestille en god mengde så ikke pris pr enhet blir for stor.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fremdeles ikke hørt noe Fuizion, så jeg anser de som stengt... Har forsøkt å kontakte dem på Facebook også, men det er nok ikke mye liv i den sjappa lenger. Frister ikke å legge ut store summer for en felles-bestilling hvertfall.

 

Men maten derfra så jo fabelaktig ut, noen som har noe lignende å anbefale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fuizion virker heltdødt, ja. Lignende... nei. De hadde/har sin egen lille nisje og den ser ikke ut til å ha slått helt ann. Selv er jeg mest fristet til å lære å tørke sjølv. Men har man gått langt nok, er det mye som smaker godt. Får passe på å spise de Fuizion-pakkene jeg har igjen i større forsamlinger...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fremdeles ikke hørt noe Fuizion, så jeg anser de som stengt... Har forsøkt å kontakte dem på Facebook også, men det er nok ikke mye liv i den sjappa lenger. Frister ikke å legge ut store summer for en felles-bestilling hvertfall.

 

Men maten derfra så jo fabelaktig ut, noen som har noe lignende å anbefale?

Jeg sendte e-mail til de i dag tidlig hvor jeg spurte om de fremdeles er i drift og fikk dette svaret:

 

 

Hi

Yep I'm still going and just re stocked will send over list once I fire up the pc 
 
Cheers

Tony

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sendte e-mail til de i dag tidlig hvor jeg spurte om de fremdeles er i drift og fikk dette svaret:

 

Jøss, du er heldig som får svar, jeg har sendt to mail og en melding på Facebook, men null svar :( 

 

Jeg får prøve å sende en mail til da, og bestille for noen hundrelapper. Jeg hadde egentlig tenkt å organisere et felleskjøp, men det frister ikke å legge ut store summer når de er så upålitelige til å svare. Dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, du er heldig som får svar, jeg har sendt to mail og en melding på Facebook, men null svar :(

 

Jeg får prøve å sende en mail til da, og bestille for noen hundrelapper. Jeg hadde egentlig tenkt å organisere et felleskjøp, men det frister ikke å legge ut store summer når de er så upålitelige til å svare. Dessverre.

 

Prøv å sende e-mail til tony-at-fuizionfreezedriedfood-dot-com

 

Jeg skrev til ham at det var flere som hadde forsøkt å kontakte de og at de burde legge ut en melding på facebook.

 

Fikk lagerbeholdning på e-mail fra ham nå. De som vil ha den tilsendt kan sende meg en PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Testet Norsk Turmat Chilli Con Carne sist helg og her er min "dom":

 

Pluss:

 

God på smak

Relativt lite salt (1020mg)

 

Minus:

 

Grøtaktig konsistens

Liten porsjon (430 KCal)

Mild, men sprites lett opp med å tilsette litt cayennepepper e.l

Dyr (kr/kcal)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Kjøpte nettopp noen varer fra Fuizion. Ikke store utvalget akkurat nå.  Veldig mange varer er utsolgt. Sliter firmaet igjen?

Hvis flere skal handle derfra, er det mulig å joine så vi kan bestille sammen? Har lyst til å prøve dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte nettopp noen varer fra Fuizion. Ikke store utvalget akkurat nå.  Veldig mange varer er utsolgt. Sliter firmaet igjen?

 

De er oppe og går med samme idiotiske nettbutikk som før, men med PayPal som betalingsledd. Litt skuffet over at de er tomme for Beef and Ale Stew, men det er flere alternativer om man leter litt i den før nevnte idiotiske nettbutikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er oppe og går med samme idiotiske nettbutikk som før, men med PayPal som betalingsledd. Litt skuffet over at de er tomme for Beef and Ale Stew, men det er flere alternativer om man leter litt i den før nevnte idiotiske nettbutikken.

Nå ja, ikke så altfor mange alternativer tilgjengelig akkurat nå:

 

middager:

på lager: 5 typer

midlertidig utsolgt: 16 typer

 

desserter:

på lager: 4 typer flapjack 

midlertidig utsolgt: 2 typer rice pudding

 

Dette synes jeg er for dårlig. Skal det bli flere bestillinger fra meg så må mer av utvalget være tilgjengelig. Mulig at jeg er kravstor...

Mange av rettene ser jo litt spennende ut, men det hjelper lite dersom de ikke er tilgjengelig.  Forresten: hvor lang leveringstid var

det på din(e) bestilling(er) Grimner (og andre som har bestilt hos dem)? 1-2 uker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk varene etter ca. en uke når jeg bestilte for et år siden. Men de sendte med DHL og da ble det mere toll og gebyr enn ellers. Bla. kr 279 i råvareavhengig toll. Det har jeg aldri betalt på frysetørket mat tidligere, Neste gang vil jeg kreve at de sender med vanlig post.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok ikke det er feil at du fikk toll på sendingen denne gangen @atari - heller feil på tidligere sendinger da du ikke fikk. (For det er jo toll på mat og klær* inn til Norge tross alt)

*unntatt sportsklær, kapittel 95

Ja det stemmer det. Sjekket faktura nå og fikk 15% MVA i motsetning til 25% tidligere så det ble ikke så ille likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sendte e-mail til Fuizion ang lagerbeholdning i dag tidlig og fikk svar nå:

 

 

Unfortunately yes the web site is correct and I’m that low again ,however I’m cooking a batch next week so will be fully stocked from the 5th May

Here’s what’s left at present

11 kung po

2 tikka

2 chicken and bacon pasta

1 coq au vin

7 savoury minced beef

30 sweet and sour pork

 

Many thanks regards

Tony

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme beskjed som jeg nettopp fikk. Vi får håpe at Tollvesenet ikke hører at "Tony is cooking up another batch", ellers blir det tull med mer enn satser. Hvis noen lurer på hvor de siste fem "All day breakfeast" ble av, så er de på vei til meg :)

 

Selv ville jeg aldri tenke tanken på å stille spørsmål ved Tollvesenets plettfrie og ufeilbarlige håndhevelse av regelverket.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det litt over fire dager siden jeg bestilte varer fra Fuizion, uten at jeg enda har fått ordrebekreftelse eller forsendelsesdetaljer. Sendte han en mail til tony at fuizionfreezedriedfood dot com i dag tidlig, foreløpig ikke noe svar. Skulle gå inn på nettsiden nå, den er som dere ser nede/404    :hmm: .

 

Dere andre som har bestilt derifra den siste uken, har dere hørt noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestilte varer forrige søndag (19.4.). Har ikke fått varene enda. Fikk svar fra Fuizion ganske kjapt etter bestillingen. Fikk en "This email DOES NOT constitute an official order - it is only an ORDER NOTIFICATION."
Utover dette så er det ikke kommet noen ordrebekreftelse. Men i egen e-post så takket de for ordren og beklaget at de hadde gått tomme for mange vareartikler samt at varelageret vil være oppfylt igjen fra 5. mai, hvilket man nå også kan lese på deres nettside

"April 2015 Just to let everyone know we will be back fully stocked from the 5 May thanks for your understanding".

 

Regner med at det kommer en pakke i løpet av denne uka fra Tony & co :)
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk maten fra Fuizion i dag, ingen problemer:) Smakte på en av Flapjackene. Den var god, veldig "hjemmelaget". Bedre en hittil beste fra ClifBar. Holdbarhet Best før 20.12.15

 

All den frysetørkede maten hadde best før 04.2019. Gleder meg til å teste en i helgen :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.