Gå til innhold
  • Bli medlem

Hund opp Bukkelægret?


littfjell

Anbefalte innlegg

Annonse

Noen som har gått bukkelægret som aner om man får med seg en liten energisk parson russel terrier opp der?

Kan eventuelt sitte litt i sekken.

 

Besseggen? Tror et dyr klarer det når jeg klarer det med sekk, nedover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt med Husky på Besseggen. Vet om andre som har hatt med bikkja over Besseggen og Knutshøe, bl.a mellomschnauzer. Gikk fint selv om den trenger litt hjelp noen steder.

Men Bukkelægeret kan jeg ikke huske at noen jeg kjenner med hund har gått. Har ikke gått den selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bukkelægeret er mye brattere enn besseggen, men ikke så mye ur. Vil tro det er et par korte partier hunden må i sekken, dog ikke mange meterne. Ville vært mer betenkt med en stor hund. Flott tur!

 

Var på Knutshø i fjor, og der var det noen som måtte snu fordi bikkja ikke kom opp (finnes en alternativ rute som går greit med hund).

 

bilder fra turen Gjendebu - Bukkelægeret - Memurubu:

post-1852-0-50084900-1407221131_thumb.jp

post-1852-0-23746400-1407221161_thumb.jp

post-1852-0-14660300-1407221198_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har gått bukkelægret som aner om man får med seg en liten energisk parson russel terrier opp der?

Kan eventuelt sitte litt i sekken.

Borde inte vara några problem. Möjlien ett par passager som är "no fall zone" även om risken för fall är väldigt liten (kätting är satt upp för människor att hålla sig i, men det kan ju inte en hund) där hunden kanske måste bäras, men det rör sig om kanske 15-20 meter totalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer akkurat fra området og gikk selv opp Bukkelegeret. Passerte flere familier med unger ned i 7-8 års alderen som greide seg greit oppover, så hvis du er fjellvant og kan putte den firbeinte i sekken burde det gå bra. Det ligger ut kjettinger på de "verste" plassene, men for min del fikk kjettingene ligge urørt. Besseggen har jeg ikke gått, så kan ikke sammenligne. Det skal bemerkes at jeg aldri har hatt med hund på tur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk opp Bukkelægret i fjor, men uten hund. Ville ikke tenkt meg om to ganger med å ta med min dalmatiner ihvertfall - det var noen bratte partier, men ikke skikkelig klatring. Det er i tillegg lyng og slikt å gå i noe som gjør det mye lettere for hunder å bevege seg, og risikoen for såre poter er mye mindre. Hunder er ganske spretne, og dersom du har den i en litt lang line så gjør det det lettere for de å velge rute opp selv. Legger ved en illustrasjon hvor min ihvertfall kom seg fint opp uten hjelp. 

 

10523977_10152570507411181_7909460015512

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.