Gå til innhold
  • Bli medlem

Hyttetips, tur med toåring


Villmarkprinsesse

Anbefalte innlegg

Altfor lenge siden jeg var på høyfjellet, så må en tur oppover nå i august. Men hvilken hytte? Vil ha kort vei fra parkering, tenker å være stedfast og gå dagsturer. Og så må det være "skikkelig" fjellet, ikke Liomseter eller andre "seterterrenghytter"... Kan Fondsbu være bra for en voksen og en toåring? Gode tips mottas med takk. Har vært tusen ganger på Gjendesheim og Rondvassbu, så styrer unna dem denne gangen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Orkelsjøhytta i nærheten av Oppdal ligger ved en vei og høyt på fjellet. Det er vel hytter og gårder i nærheten. Gode sykkelmuligheter i området. Turmuligheter bør du undersøke selv, det vet jeg ingenting om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sigridsbu på Blefjell. Det er et godt stykke rett opp fra parkeringsplassen, men i forholdsvis lett terreng.

 

Ellers er antagelig Hein på Hardangervidda tilgjengelig via vei, kanskje på en sykkel med barnevogn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mårbu Turisthytte er perfekt med barn. Man kommer langt inn på Hardangervidda uten å gå en meter. Kjør til Synken (forbi Kalhovd) og ta rutebåten til Mårbu. På Mårbu får du god mat, eget rom og hyggelig vertskap. Barn får både gratis opphold og mat. Og vertskapet vet å sette pris på barna som kommer.

 

Av aktiviteter så har de dyr (gris, hest og høner) i tillegg til enkelt og fint terreng for bæremeis.

 

Jeg og en kompis hadde med 1,5-åring og 3-åring dit i juli og vi hadde fire knalldager på Vidda. Er ganske så sikker på at man ikke får en bedre høyfjellsopplevelse med barn.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.