Gå til innhold
  • Bli medlem

Har du lyst til å jobbe med sledehunder??


Gjest Anonymous

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Handler/kennelhjelp på sledehundkennel søkes fra NÅ og ut 2006 sesongen.

Våre 50-60 sledehunder trenger stell, tilsyn og trening. Har du lyst til å være med å hjelpe til? Variert arbeide, med daglig kennelarbeide, være med på sosialisering / trening av valper og voksne og til tider mye turistkjøring, og muligens løpskjøring. Vi lover mye hundekjøring og frisk luft, fri kost og losji, noe betaling samt mulighet for noe arbeid ved siden av dersom det er av interesse. I tillegg nyter du godt av alle fasiliteter ved Fefor Høifjhelshotell som er vår hovedsamarbeidspartner. Det betyr blant annet fri bruk av alpinbakken, svømmebasseng etc. Du MÅ ha førerkort. Må kunne jobbe selvstendig og beherske engelsk eller tysk, helst begge deler. Vi bor midt mellom Jotunheimen og Rondane.

Dette er muligheten for deg som ønsker en erfaring for livet og ikke setter pengene først.

Sjekk Fefor Høifjellshotells hjemmeside: www.fefor.no

Send søknad med CV på e-mail: [email protected] mrk. emnefeltet "Handler"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • 4 måneder senere...

Det hadde vært midt i blinken for meg! Men jeg kan ikke slutte på skolen! Natur og dyr er bare noe jeg ikke får nok av, trening også for den saks skyld, snakk om den ultimate sommerjobben!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært midt i blinken for meg! Men jeg kan ikke slutte på skolen! Natur og dyr er bare noe jeg ikke får nok av, trening også for den saks skyld, snakk om den ultimate sommerjobben!!!!

Enig :)

Men jeg trenger vel litt penger også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo gode opplevelser kan til en viss grad kjøpes for penger. En må kjøpe bensin for å kunne reise til fjells. For å fly utenlands må man også ha penger. Selve inntrykkene en får på disse reisene er jo selvsagt gratis. Hundekjøring er sikkert ok det, men dette høres ut som slaveri og ren utnyttelse. Må være et helvete når en atpåtil må kjøre rundt på turister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer jo litt på hvorfor du ikke kan betale folk alminnelig lønn for å jobbe for deg. Andre aktører i bransjen gjør jo det.

Fefor Høyfjellshotell er jo et dyrt sted med rom opp til 1300 kroner natta ++. Skulle tro man kunne betale folk normalt på et sånt sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

ser det er lenge siden denne tråden har vært i bruk, men jeg bare MÅTTE skrive noe her...

la merke til at det er veldig mange som klager på at man får lite betalt og at det bare er masse stress og greier. Jeg må bare få si at det ikke er vanlig med den helt store lønnen når man jobber som handler. Kost og losji er mye det. Dessuten, hvis man jobber som handler er det ikke for pengene men for erfaringen. Jeg har ikke gjort det selv, men kunne tenke meg å gjøre det.. en gang når jeg får meg lappen... Har ei venninne som er det nå, og selv har jeg gått på Øytun folkehøgskole på hundekjøring. Vi hadde mye arbeid med bikkjene, men stort sett var det bare koselig... løpeturer med valpene, stellet i hundegården, treningsturer med firhjulingen... i tillegg hadde vi sledeturer i skumringslys på Bæskades, en ukes sledetur over vidda, fine turer andre steder. :wink: Nei... det er helt fantastisk rett og slett... :)

Det er kanskje like greit at ikke lønnen er så stor, for da vet man at man får noen som er gira på det og ikke noen som bare syns det høres ut som en koselig måte å tjene penger på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det hele stinker. Det er mulig det er koselig arbeide for de som er intressert i den slags. Men arbeidsgiveren her er tydeligvis ute etter noen som vil jobbe mye for liten lønn. Så lenge det er såpass med arbeid og ansvar så fortjener man og bli lønnet deretter, selv om man elsker arbeidet og ikke setter penger øverst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men arbeidsgiveren her er tydeligvis ute etter noen som vil jobbe mye for liten lønn.

Hvor står det? Det antydes jo at det er mulighet for jobb ved siden av.

Helt enig med musher her, dette er en mulighet til å kombinere interesse og jobb. Man blir neppe rik i form av penger nei, men verdien av opplevelser teller vel litt.

Og så går det an å ikke ta jobben dersom en syns at vilkårene ikke matcher forventningene :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så går det an å ikke ta jobben dersom en syns at vilkårene ikke matcher forventningene :oops:

Ikke minst! Dette er ikke 1906. Det er 2006. Det finnes opptil flere alternativer for de aller aller fleste. Så jeg skjønner ikke helt disse anklagene mot tilbyder. Det er ganske utbredt med slike avtaler på en del områder for praksisrelaterte småjobber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Hadde det vært en liknende jobb i Bergnesområdet enten ang. hundekjøring eller kennel arbeid så hadde jeg søkt omgående! Man blir ikke rik av noen som helst deltids jobb uansett... Heller i en situasjon hvor en kan oppleve og lære noe nytt enn på et feks. på et støvet kjøpesenter da snakker vi dårlige arbeidstider og lønn! Jeg trodde det var en forutsettning at man ikke søker på en Handler jobb om man ikke liker hunder....Jeg hadde aldri giddet å jobbe med noe jeg ikke liker bare fordi det var godt betalt....

Den beste jobben jeg har hatt var som avløser, problemet er bare at jeg er litt redd (er ganske pysete av meg) de 500 kg tunge dyrene. Det var en jobb som verken var godt betalt eller hvor jeg fikk god opplæring (kanskje ikke så lett å lære oppe ei byjente til å bli bonde?), men jeg har aldri lært så mye i noen jobb verken før eller etter. Og hva er vitsen med å jobbe hvis man ikke skal lære??!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo gode opplevelser kan til en viss grad kjøpes for penger. En må kjøpe bensin for å kunne reise til fjells. For å fly utenlands må man også ha penger. Selve inntrykkene en får på disse reisene er jo selvsagt gratis. Hundekjøring er sikkert ok det, men dette høres ut som slaveri og ren utnyttelse. Må være et helvete når en atpåtil må kjøre rundt på turister.
Hehe trodde ikke du likte å kjørebil til fjels jeg :roll: hint "bensin"
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres veldig spennende ut. Jeg er tidligere hundekjører og er vant med mange huskyer og lange sledeturer. Det er helt fantastisk å jobbe med. Men jeg hadde bare 12 voksne hunder pluss valper og unghunder. Finere jobb finnes ikke. Den som ikke har prøvd har gått glipp av noe stort selv om de ikke har intrs. for det.

Bare ta kontakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe trodde ikke du likte å kjørebil til fjels jeg :evil: hint "bensin"

Virker nesten som du må grave i eldgamle tråder for å få noe på meg :lol: Som sagt har jeg fremdeles ikke noe i mot at vi har hovedferdselsårer her i landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Eg har nå hatt tre vintrar som handler der eg har jobba for kost og losji, ikkje noko problem det for min del ihvertfall, men så bryr eg meg døyten om pengar og. Klær har eg nok av og maten har eg på bordet, så då er alle opplevelsane med hundane meir verd enn pengane... I vinter har eg 6-7000 km bak hundar, no når våren kjem og bankar på så er det framleis stas og sele opp eit spann og fara innøve teigen...

HUndekjøring blir som eit "virus", har du først fått det i blodet, så klare du ikkje og gje deg med da første, så her blir det fleire år som handler, heilt klart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fint at man trives med den jobben man har. Men hvorfor ikke betale folk for å gjøre en jobb ?

Fefor Hotell opererer med svært høye priser på absolutt alt. Da skulle man tro de hadde råd til å betale folk lønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det er ikkje Fefor som driver med hundane, det er ein privat person som har ein avtale med hotellet der dei selger han sine turar til dei besøkande.

Innan hundekjøring så er betaling i form av kost og losji og noko attåt da mest vanlige, dei som ikkje har da er unntaka. Årsaka til detta er ganske enkelt att "handler" jobbane ofte er for private folk, som sjølv ikkje er stinn i peng... Da koste temmelig mykje og ha 10 hundar pluss gåande i trening.

Veit der sjølvsagt er bedrifta som betale skikkelig, som f.eks Tromsø Villmarkssenter, men det er veldig godt etablerte bedriftar som har stor pågang av turisme heile året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er klar over at det organisert på den måten, men det er ingen unnskyldning. Gjestene betaler svært mye for å være med på hundetur og ellers også. Da må de som gjør arbeidet kunne få skikkelig betalt de og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er klar over at det organisert på den måten, men det er ingen unnskyldning. Gjestene betaler svært mye for å være med på hundetur og ellers også. Da må de som gjør arbeidet kunne få skikkelig betalt de og.

Enig. Men de som vil dette brenner så for denne vannvitige følesen så de jobber gjerne gratis. Har de ikke lån så går jo det fint, men det blir dårlig med pensjon.

Jeg hadde ikke jobbet sånn gratis. Det er mye jobb og jeg trenger penger til andre ting også. Jeg kunne jo starta opp igjen med hunder og kjørt turister i det samme området. Har tjent mere på det, itillegg eier man alt selv. :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.