Gå til innhold
  • Bli medlem

stor sekk til liten dame


Anbefalte innlegg

Jeg har en Gregory Deva 70 som bestemte seg for å rakne i sømmer, så jeg trenger en ny (sukkHurra!).

 

Jeg ønsker aller helst

* 75 eller 80l, vekt opp til 25kg

* små lommer på hoftebeltet

* topplokk deles i flere rom

* Innoverstrammere på hoftebeltet

* Sidelommer (trenger ikke å være så digre som på Berganssekkene)

* Utvendige festeremmer til liggeunderlag og spade

 

Noen som har noen gode forslag? Jeg likte godt bærekomforten i min Deva, men syns den ble litt i minste laget når jeg skal ha både sovepose, liggeunderlag (exped downmat) og telt/tarp inni sekken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stort sett alle sekker på markedet er gode å bære, så lenge de passer ryggen og hoften din. Alt du har på ønskelisten er også ganske standard, utenom at topplokket kan deles i flere rom, det har jeg ikke sett så mye av, men så har jeg ikke sett så fryktelig mye på sekker i det siste...

 

Det jeg anbefaler er at du stikker innom en god sport-/friluftsbutikk og får de ansatte til å hjelpe deg med sekker som passer kroppen din :)
Gode ryggsekkmerker er Gregory, Lowe Alpine, Arcteryx, Osprey, Bergans, Norrøna, Mammut og sikkert mange andre jeg ikke kommer på i farten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du fekk tak i ny storsekk, Tessatroll? frå Lowe Alpine?

 

Eg var innom ein G-max her i sommar og såg at dei hadde ein gamal klassiskar frå åtti-/nittitalet, nemleg Vulcan frå Berghaus. Denne er kjønnsnøytral, men kanskje verdt å prøva (fungerte i alle høve for Royal Marines når Thatcher fekk det føre seg å invidare Falklandsøyane).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en yber kort tur med min nye Fjällräven Kajka 100 (21kg i sekken) er jeg overbevist om at den kommer til å bli fast følgesvenn fremover (skal teste den i noen uker fremover i børgefjell) Den finnes i kvinneverson opp til 75l. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Arc'teryx Bora, men er usikker på om disse produseres lenger. Ser det finnes en modell som heter Altra, mulig det er den som har overtatt. Bora kosta en fot og en arm, men er verdt sin vekt i gull, og passer til en kort kropp på 153-154.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.