Gå til innhold
  • Bli medlem

Skarvheimen


Adelheid

Anbefalte innlegg

Hei fjellfolk :)

 

jeg har lyst til å gå i skarvheimen iungsdalen -hallingskarvet i slutten av august .

noen som har en fin hytte til hytte runde å anbefale ?

ønsker å kunne kjøre slik at start og stopp sted må være likt.

 

noen som har forslag til en fin runde ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sett bilen på Gol og ta buss til bjøberg eller breistølen og gå derfra via antall hytter du ønsker ink, iungsdalen, raggsteindalen., geiteryggen og så til Finse. Så tar du enkelt og greit toget tilbake til Gol:) anbefales. Masse flotte ruter! Og trivelige hytter, både selvbetjening og betjenten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tenkte å gå i 3-4 dager litt fleksibel på tiden egentlig .

Hvor lang tid vil du si at turen du nevner over tar ?

Hørtes egentlig veldig fristende ut å parkere og gå en runde slik at vi slipper å styre med buss og tog :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes egentlig veldig fristende ut å parkere og gå en runde slik at vi slipper å styre med buss og tog :)

 

Ja, det skjønner jeg, og det er også fullt mulig. Turen jeg nevner tar nok fire til fem dager. Er sirkus en dagsetappe fra hytte til hytte. Den siste etappen kan bli litt lang, da. Strandavatnet er stort og tar tid å gå rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det skjønner jeg, og det er også fullt mulig. Turen jeg nevner tar nok fire til fem dager. Er sirkus en dagsetappe fra hytte til hytte. Den siste etappen kan bli litt lang, da. Strandavatnet er stort og tar tid å gå rundt.

Ok, det blir nok litt for lang tur for oss da , men takk for forslag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det skjønner jeg, og det er også fullt mulig. Turen jeg nevner tar nok fire til fem dager. Er sirkus en dagsetappe fra hytte til hytte. Den siste etappen kan bli litt lang, da. Strandavatnet er stort og tar tid å gå rundt.

 

Går ikke det ikke båtskyss over vannet lengre?

Når jeg gikk mellom Iungsdalshytta og Raggsteindalen for noen år siden tok jeg båt over vannet, da gikk det skyss over vannet.

 

Tarjei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går ikke det ikke båtskyss over vannet lengre?

Når jeg gikk mellom Iungsdalshytta og Raggsteindalen for noen år siden tok jeg båt over vannet, da gikk det skyss over vannet.

 

Tarjei

 

Jo, det kan hende de gjør! Selv har jeg aldri benyttet meg av det. Men da jeg var der for en del år siden kom vi ned øst for Myrland, litt sør for Strandavatnet. Da fikk vi gjort det sånn at de hentet oss og kjørte oss til hytta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er 3-4 dager og dere kommer østfra, hva med å parkere på Bjøberg, gå opp til Bjordalsbu, ned til Iungdalshytta og tilbake til bilen ved Bjøberg? Blir bare tre dager, men det er vel nok topper og fiskevann i dette området til at man skulle kunne strekke det ut litt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.