Gå til innhold
  • Bli medlem

Jotunheimstien, Første etappe


Anbefalte innlegg

Annonse

Herlig rapport. Gikk den selv for noen år siden :) Tror sekken min veide 8 kg med telt, sovepose, liggeunderlag osv. :) Men, klart, det blir jo god trening av å fylle sekken med 15 kg ekstra, da. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moro å lese. Denne turen hadde jeg også tenkt å gå i vår, bare hele på en gang. Isteden var det noe som kom i veien her hjemme så jeg fikk aldri komt meg ut på tur, men til neste vår, da blir det tur!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, helt korrekt :) skulle egentlig gå i fire dager, men etter 2 var jeg mye mer sliten enn jeg hadde trodd. Det og en god dose uerfarenhet når det gjelder pakking, hadde med mye fjas :P 

 

ja ja drømmen hadde vært å ta turen i ett strekk, men jeg har igjen litt (MYE) på formen, samt at tida strekker ikke helt til...enda :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette finner du fort ut av. Jeg brukte selv et år på å finne ut av ting, og samtidig komme i nogenlunde form.

I år har jeg gjort en del salg og nyinnkjøp, så da er jeg klar med bedre form, smartere pakking og mye lettere sekk.

Kan jo nevne at jeg har lært ekstremt mye av disse fjellforum turene. Hvis du har mulighet, burde du ta turen på høsthenget som arrangeres i september.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette finner du fort ut av. Jeg brukte selv et år på å finne ut av ting, og samtidig komme i nogenlunde form.

I år har jeg gjort en del salg og nyinnkjøp, så da er jeg klar med bedre form, smartere pakking og mye lettere sekk.

Kan jo nevne at jeg har lært ekstremt mye av disse fjellforum turene. Hvis du har mulighet, burde du ta turen på høsthenget som arrangeres i september.

 

Det var et rasende godt tips, det skal sjekkes ut :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Artig turbeskrivelse!

Opplevelsen din ligna veldig på en tur jeg hadde tidligere i sommer, fra Nordstul ved Bolkesjø i Telemark og opp til området ved Bletoppen (Blefjell i Telemark/Buskerud). Det er ikke så langt å gå, men det gikk oppover hele veien, og sekken veide nok borti det du hadde. Måtte jo ha med fotoutstyr, kikkert, diverse kokekar - og samme telt som deg som jo veier en del. Tullete selvsagt, når det lå et mindre og lettere hjemme ... :)

 

Det ble mye klatring, pustepauser, klatring, pustepauser - og ligge som en tomsekk når målet er nådd (teltplassen). Men det er jo sånn man høster erfaringer :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.