Gå til innhold
Tom

Fineste ryggen i Jotunheimen

Anbefalte innlegg

Hei Nils,

jeg har også gått Dyrhaugsryggen til Nordre Midtmaradalstind og jeg har gått Bukkeholsryggen. Når det gjelder Dyrhaugstindene er det en kjempefin tur, og kan nok konkurrere med Urdadalsryggen ja. Bukkeholsryggen er også en flott tur med mange topper, men den er jo forholdsvis udramatisk. Man får ikke samme følelsen av å gå på en rygg her mener jeg (les: bratt ned på begge sider), selv om det er det på noen steder.

Hellstuguryggen er fet, men der er det jo klatring enkelte steder, noe som har tvunget meg ned fra ryggen. Dette slapp jeg på Urdadalsryggen, bortsett fra ved en hammer der man må ta en renne ned og en renne opp.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Espen, takk for et flott innlegg. Godt å høre deg uttrykke den samme kjærligheten for Jotunheimen som jeg føler.

Coni: Hva er vanskelighetsgraden fra Storjuvtinden og opp på Galdhøpiggen? Kunne vært gøy å prøve en gang.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har stor forståelse for at disse klatreryggene er av høy opplevelsesmessig kvalitet, men hva om du måtte velge en av de ryggene som strengt tatt ikke krever klatring?

For øvrig veldig imponerende at du har vært på alle :wink:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For to dager siden var jeg på Urdadalstindene. Dette var en fantastisk morsom rygg å gå. Masse opp og ned over små hamre og knatter, og akkurat passe smalt. Virkelig spennende for en som ikke er klatrer. Det er den fineste ryggtraversen jeg har gjort, og en av mine største opplevelser i fjellet. Det var en utrolig god følelse å nå varden på Midtre (jeg gikk fra sør etter å ha svippet oppom Semmeltind).

Hvilken rygg synes dere er den fineste i Jotunheimen?

PS: Undertegnede har ikke gått Skagastøls- eller Styggedalsryggen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.