Gå til innhold
  • Bli medlem

fastlåste ledd i teleskopstang


rypehund

Anbefalte innlegg

For andre gang har jeg opplevd at et av leddene i min Shimano teleskopstang har låst seg fast, DVs at jeg klarer ikke å skyve leddene inn i hverandre.  Og da er jo mye av hensikten med teleskopprinsippet borte.  Første gangen klarte jeg å ødelegge hele greia, og nå vil jeg høre her på forumet om noen har noen gode råd for å løsne det fastlåste leddet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om stangen var våt eller fuktig når du la den sammen kan det ha oppstått ett "sug" mellom de to leddene. Du kan prøve å tørke av mellom de to leddene med et håndkle og så vri de i hver sin retning mens du drar, slik har jeg løst det tidligere.

Om stangen var tørr da du satte den sammen ikke bruk WD40 om den er av karbon! Det ødelegger stangen.. Ville heller ikke prøvd varme opp/kjøle ned-metoden da dette også kan ødelegge stangen.. Det var i det minste mine 2 cents... Håper virkelig du får det til! :)

 

Eventuelt så denne metoden grei ut om det er gjennomførbart med stangen din mtp lengde etc.:

http://www.youtube.com/watch?v=EpRn5SLgRrA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tips jeg har plukket opp er følgende:

 

1. Sitt

2. Ha litt avstand mellom knærne

3. Plasser stanga under knehasene, med leddet som er låst mellom knærne

4. Hold godt i stanga på utsiden av knærne

5. Klem knærne sammen

 

Har gjort det med hell X antall ganger :)

NB! man skal ikke vri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.