Gå til innhold
  • Bli medlem

Ukes vintertur med pulk?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg sitter med en tanke om at jeg vil bruke ca. 1 uke på ski og pulk i vinter.

 

Jeg har nettopp kommet hjem fra en sommertur fra Hjerkinn til Hamar og drømmer allerede om en vintertur.

 

Jeg er på utkikk etter en relativt flat 5-7 dagers tur i vinter i lettgått terreng.

 

Noen forslag? Gjerne med togforbindelse til begge steder, eller ihvertfall en av stedene

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Finse-Rjukan. :P Gå med sola i fjeset hele veien. :D

 

Fin tur, gikk på østsiden. Blir det tull med været ift antall dager tl rådighet er det mulig å bryte ved å gå ned mot øst.

 

 

Tyin og sørover over Skrarvhemen er hakket mer utfordrende med pulk. 

Hjerkinn og sørover så langt du vil (mulig å bryte ved div. fjelloverganger) er også fint, kjekt å gå ruta vinter når den er prøvd sommer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er fordelene ved å gå østsiden? Lettere terreng?

 

Siden jeg allerede har gått sommerruta, er jeg ikke sikker på om jeg vil gå den på vinter. Mest fordi at jeg har gått den allerede, vil gjerne prøve noe nytt

Terrenget er veldig lett ja. Jeg har bare gått der sommerstid.

Alternativene har du jo nevnt over. Eventuelt et eller annet strekke på Finnmarksvidda, men da blir logistikken en helt annen igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter her i 34 varmegrader og drømmer om vintertur selv. Planlegger en ukes tur fra Lillehammer til Rondane. Togstasjon både på Lillehammer og Otta, men må ha transport fra stasjon til fjellet. Turen går sånn ca i tregrensen og det er hytter i nærheten langs hele ruta.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.