Gå til innhold
  • Bli medlem

Snø ved Langevatn, Frafjordheiene?


Everlast

Anbefalte innlegg

Annonse

Hei! 

Noen som vet om det er mye snø igjen innover mot Sandvatn og langevatn i Frafjordheiene? Hvordan ser vannene ut? 

Jeg har vært i heia en uke, og har ikke hatt anledning til å kommentere ditt innlegg før nå.

 

Jeg var på Langavatn tirsdag i forrige uke. Det lå fortsatt snø nede ved hytta. (Det gjør det ofte på denne tiden av året) Fennene var nok noe større enn vanlig for de siste 10 årene.

 

Det var fortsatt en god del snø i høyden, men den siste uka med regn og varme, må ha tatt mye snø.

 

Det er egentlig enkelt å gå i heia, fennene er harde og greie å gå på. Problemet kan være bekker og elver, som fortsatt er flomstore, OG snøbruer hvor bekkene har gnagd på snøen fra undersiden. Dette trenger ikke å vise på oversiden. Dette kan gi noen ubehagelige overraskelser.

 

Se eventuelt min "rapport" fra turen http://ojohnsen36.blogspot.no/2014/07/ferietur-som-normalt-for-arstiden.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.