Gå til innhold
  • Bli medlem

Fiskekort for innlandsfiske - Oversikt i Norge


Henrik

Anbefalte innlegg

Flere ganger har jeg sett folk som etterspør fiskekort for det ene eller det andre stedet, kanskje ikke nå i det siste, men forrige sommer var det noen tråder om det. Spesielt Hardangervidda var etterspurt.

Som sikkert de fleste kanskje vet er det mange som benytter seg av inatur.no for blant annet kjøp av fiskekort. Her legger lokale tilbydere blant annet inn fiskekort. Det samme har Statskog gjort med blant annet et norgeskort som dekker alle statskogs vann, kanskje veldig kjekt for de som skal gå Norge på langs! ;)

 

Men det er sikkert fiskekort her i Norge som er umulig eller vanskelig å finne på nett, eller som kanskje krever lokalkunnskap for å kjøpe fiskekortet på den lokale butikken.

 

Det jeg tenkte var at dere kunne være med å opplyse om hvor man finner fiskekortene i Norge, enten på nett eller på den lokale butikken. Og for hvilket område fiskekortet gjelder for.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjempebra :-) Jeg spurte nettopp om akkurat dette og det kan i noen områder være problematisk å finne ut hvor man kan få tak i fiskekort til forskjellige vann. Da blir det ofte litt lettvint å "bare ta noen prøvekast" siden man ikke klarer å gjøre opp for seg.

Nå er det jo en del vann som det absolutt skulle vært gratis å fiske med både garn og stang, men med begrensning på å ta stor fisk slik at det er et lite håp om å få ned bestanden litt og størrelsen opp. 

Det er noen vann i mitt nærområde som det ble satt ut fisk i for mange år siden. Jeg fisket en del der, men det ble et baks og styr for å få tak i fiskekort etterhvert når de sluttet å selge kort på bensinstasjonen. Måtte kjøpe privat hjemme hos en grunneier og det ble noen bomturer når han ikke var hjemme. Fikk også inntrykk av at jeg var nesten den eneste som fisket der etterhvert. Nå er vannene fulle av småfisk og det er like vanskelig å få tak i kort. Jeg syns likevel det kan være trivelig å stikke opp en tur og fiske der selv om det blir mye småfisk. Men skjønner ikke at grunneierne vil ha det sånn egentlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.