Gå til innhold
  • Bli medlem

Trenger turtips!


Miss Winther

Anbefalte innlegg

Vi skal ta bilen og kjøre nordover i august, til Tromsø, og tar gledelig i mot tips til flotte fjellturer, både i daler og opp på topper. Vi har med to huskies, så alle fjelltopper må være hundevennlige.  :puppeh:  :puppeh: (Skal google og se på ut.no i tillegg, men greit å høre med folk som har vært der, og som vet om perlene rundt Tromsø.)

 

På veien opp skal vi kanskje innom å gå De Syv Søstre. UT.NO skriver at de spreke tar alle toppene på 10-15 timer. Det er grader av sprek og jeg føler meg sprek, men ikke langt fra ekspert. Noen som har gått alle toppene og kan fortelle litt?

 

Jeg vet for eksempel at noen supersprekinger går trekanten i Trollheimen på 8 timer, så hvis det er den typen sprek de mener, så tar jeg nok ikke alle toppene på en dag. Trekanten fordeler jeg utover 3 dager og er akkurat passe sliten etterpå. :)

 

Vi har 10-12 dager til rådighet.  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For et par år siden kom det ikke mindre enn 3 turbøker for Tromsø nesten samtidig. Personlig synes jeg Bjørn Forselv sin bok "På tur i Tromsø" er den beste. Gode beskrivelser og kart. Veldig varierte turer, fra de helt lette til de mer krevende - men ikke direkte klatring. En kjempefordel er at du kan laste ned GPS-sporlogger på hjemmesiden hans.

Anbefales.

http://www.libris.no/content/view/full/853

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et par år siden kom det ikke mindre enn 3 turbøker for Tromsø nesten samtidig. Personlig synes jeg Bjørn Forselv sin bok "På tur i Tromsø" er den beste. Gode beskrivelser og kart. Veldig varierte turer, fra de helt lette til de mer krevende - men ikke direkte klatring. En kjempefordel er at du kan laste ned GPS-sporlogger på hjemmesiden hans.

Anbefales.

http://www.libris.no/content/view/full/853

Supert! Takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

7 søstre burde være overkommelig. Anbefaler å gå fra sør. Da tar men de to hardeste først og deretter er det lett med de 5 siste.

Turen beskrev jeg her http://kjiver.no/7sostre.htm

 

Det har vært en del utfordringer med ferjene til Tjøtta i sommer (altså fra Brønnøysund i sør)- så beregn god tid. Kan jo sikkert lønne seg å sjekke med ferjene på forhånd. Om du kjører Riksvei 17 kan jo Torghatten være et turmål. Hel grei kveldstur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.