Gå til innhold
  • Bli medlem

Bilveg videre fra Kalhovd turisthytte


Anbefalte innlegg

Hei

I løpet av juli skal jeg på Hardangervidda for første gang. Planen er å tilbringe tre-fire dager litt sør for Kalhovd turisthytte. Ut fra kartet ser det ut som det er mulig å kjøre til et sted som er avmerket som Stengen. Er dette mulig, eller må jeg parkere ved turisthytta og gå derfra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra :)

Dersom  noen av dere har tips om gode fiskevann (jeg vet at det skal litt til å røpe det ;)) og/eller godt redskap å bruke i området på denne tida av året så tas det i mot med stor takk. Det er som sagt første gang jeg er på Hardangervidda og jeg vet ingenting om området annet enn det jeg har lest meg til på nett. Jeg regner med at jeg får kjøpt fiskekort på turisthytta?

Andre tips tas derfor også i mot med takk.  

 

Mvh

Ole

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiskekort kan kjøpes i en boks ved krysset/parkeringen ved Kalhovd. Det er litt dyrt å fiske der oppe, og litt virrvarr med fiskekortene.

Det er fisk overalt, men hvordan fisket er avhenger av vind og vær. Ville tatt med litt av hvert. En del sluker som kaster langt i vinden, for det kan blåse litt på den flate vidda. Noen spinnere for elvestubber og oser. Gjerne en markboks hvis alt annet feiler. Og flue kan jo være bra. (Da mangler vel bare oter og garn..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nevnt av #Lompa kan fiskekortet kjøpes fra boksen rett nedenfor Kalhovd turisthytte. Er ikke helt sikker, men mener det bare er kort for Maar som ligger der. Vist det bare er Maarkortet i den boksen, så dekker ikke det vannene rundt Strengen. Maarkortet dekker kun et par km syd for Kalhovd, til delet mellom Kilsfjorden og Gjøystavatnet.

Det kan være en god ide å sjekke på inatur.no både med tanke på kortet og hvilket kort som dekker hva.

Lykke til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.