Gå til innhold
  • Bli medlem

Oppdal/Sundalsfjell/Snøhetta


ØysteinT

Anbefalte innlegg

Hepp,

 

jeg skal en tur til Oppdalstraktene neste helg sammen med en kompis og sjekke ut området før reinsdyrjakten til høsten og lurte på ruter å gå inn.

Området som er intressant er i Oppdal kommune, og nord for Stroplsjødalen (så selve Snøhetta utgår), og på fjellet i hele platået i kommunen. 

Har fått tips om å parkere ved Kongsvold, og gå inn og opp Kaldvellglupen, eller inn til Reinheim og opp på en av siden av Skardknollen.

Men er det noen gode tips om hvor gå inn fra enten Åmotdalen (f.eks til Tjønnglupen) eller Dindalen? 

 

Eneste mål er å gå og se an terrenget og få en følelse for avstander og slikt. Og finne et greit startpunkt for slutten av august som ikke innebærer 2 mil gange (slik som i fjor på Hardangervidda :) ).

 

Tips? Råd? 

 

Øystein

Pakkesel ved reinsjakta til høsten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med å starte på toppen av skiferbruddet nederst i Åmotsdalen for så å gå som dere vil sørover mot Åmotsdalshytta/Reinhem/Kongsvold? Da er dere allerede oppe på 12-1300moh og er inne i aktuelt jaktterreng rimelig tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Broren min og jeg jakta rein der for noen år siden. I dagene før vi kom sto det mange dyr ikke langt fra toppen av skiferbruddet og det var skutt dyr ikke langt unna, men vinden hadde snudd da vi kom og vi så ikke noe dyr der. Etter tips fra lokale dro vi innfra Dindalen, for der skulle det stå igjen en bukkeflokk, og der hadde vi hellet med oss. Så begge steder kan være gode utgangspunkt. God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.