Gå til innhold
  • Bli medlem

Fiske langs brokke suleskard vegen.


kivbyd

Anbefalte innlegg

Hei.

Tenkte å ta en kjøretur på brokke suleskard vegen. Skal ha med telt og lurte på om det er noen som har noen tips til meg. Tenkte også å ta med fiskestang i håp om at det var noen fine fiskevann langs ruta. Kanskje et vann jeg kan slå opp teltet ved siden av også. Fiskekort må jeg vel kanskje også ha? Kom gjerne med alle slags innspill og tips :-)

 

Teltet er forøvrig en Dovrefjell lavvu 4-6. Skal ha med en 111C og en Svea 123 til fyring og matlaging. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Turistforeningeshyttene Øyuvsbu og Håhelleren ligger bare en halvtimes gange fra veien. Begge ligger ved fine fiskevann. Tror medlemmer av turistforeningen (eller overnattende på hyttene) har fiskerett ihvertfall på Øyuvsbu. De trakk noen fisk opp av vannet da jeg var der. Det er også utlån av kanoer på Øyuvsbu så du kan komme deg litt lengre ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker. Hadde meg en liten kjøretur langs vegen i går for å se litt. Det var skralt med plasser å sette bilen, og mange av plassene var sperret med kjetting. Forståelig nok, siden det sikkert er parkering for private hytter e.l. Turisthyttene er jo et godt alternativ, men planen var å ta en tur sammen med en annen barnefamilie, og da ville vi ha det litt bedagelig med bilen i nærheten ;-) Men skal man sove på hytte så trenger man jo heller ikke å bære på så mye utstyr.

 

Kjørte innom Lysebotn også, og her var det mye flere plasser å ta seg en rast. Pluss at det var en del mindre sau som snubler rundt i teltpluggene, og driter ned hele teltet :-)  

 

Finnes det en side på nettet med oversikt over de fleste fiskevann? Eller må man først finne ut hvor man vil gå, for så å søke opp de vannene som er i nærheten og se om det er fisk der samt hvor man får kjøpt fiskekort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med det var helt bart der oppe nå? Jeg drar nok oppover til helgen tenker jeg. Jeg vet ikke akkurat hvor du eventuelt kunne tenke deg å dra, men en alternativ plass å parkere er jo nord for Øyuvsbu. Det er også en veldig lett tilgjengelig hytte (kanskje for nære?) om det er aktuelt. Om du søker på kartet og finner Øyuvsbu kan du se turiststien gå nordover til den treffer Suleskarvegen. Der er det også parkering om den ikke eventuelt skulle være full med nø nå, men det kan jeg aldri tro...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal dere ha. Skal sjekke dette litt og se om det er noe for oss. Det var stort sett bart der oppe ja. Noen flekker med snø var det rundt på heiene da.  

Øyuvsbu ser jo bra ut. Takk for tipset :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.