Gå til innhold
  • Bli medlem

real turmat frokost blanding over i zip lock poser?


ørjanpåtur

Anbefalte innlegg

Hei, kjøpte et gjeng real turmat frokost blanding på xxl der de hadde de på tilbud til 25 kr, smakte fortreffelig og hadde Over 400kcal pr porsjon! Men siden posen i seg selv tar endel plass og veier litt, lurer jeg på om noen har erfaringer med å tømme dette over på ziplock poser! Tenkte å ta med en real turmat pose som jeg kan bruke flere ganger! Noen som har erfaring her med dette??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ingen erfaring med det. Men hvis du likevel tenker å åpne alle posene, hvorfor lager du ikke frokostblandingen selv?

 

4 porsjoner 4 porsjoner 1 porsjon
Havregryn store 11 dl 440 g 110 g
Viking helmelkspulver 80 g 20 g
Honning 80 g 20 g
Margarin 120 g 30 g
Rosiner 120 g 30 g
Tilsammen 840 g 210 g
Denne frokostblandingen er søt, feit og god. Havregryna dampes i margarin og brunes gylne i honning
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt tanken men slått det fra meg på grunn av matrester som sitter fast i bretten i bunn og dertil bakterievekst. Yum?

 

Lager egen, prøv deg frem selv etter innholdet på pakka. Jeg blander alt tørt uten mer dilldall i diger bolle og veier opp. Ta med meierismør separat og ha i. Jeg vakuumpakker alt i porsjonspakker vinterstid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pakker ofte Real over i vanlige fryseposer for å spare plass. Da er det bare å varme vann i en stor titankopp og helle Real oppi.

 

Realposen er grei dersom du bare skal ha med et par på en kort tur. Men på lengere turer der jeg på slutten bare bruker tørmat tar Real  i orginalposen altfor mye plass. Jeg hadde gjerne sett at den ble tilgjengelig i mer pakkevennlige blokker også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar det ikke større plass om det pakkes om, selv om det pakkes i mindre zip lock poser enn original embalasjen, hvis det ikke også samtidig vakum-pakkes ?

Tror man får kjøpt "zip lock" poser til vakum-pakking på kjøkkenet. Det vet evt @Tor Magnus :thumbsup:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gjerne sett at den ble tilgjengelig i mer pakkevennlige blokker også.

Ser man på svenksene har de klart å pakke sin fortreffelige (Löfbergs Kharisma) kaffe i 1/2-kilos firkantede klosser.

Skulle tro dette var mulig for turmat produsentene også, men da er det ikek sikkert du kunne helt vann rett i posen sånn som du kan nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser man på svenksene har de klart å pakke sin fortreffelige (Löfbergs Kharisma) kaffe i 1/2-kilos firkantede klosser.

Skulle tro dette var mulig for turmat produsentene også, men da er det ikek sikkert du kunne helt vann rett i posen sånn som du kan nå.

 

Jeg har uansett med meg en stor titan kopp for å varme opp vannet. Derfor har jeg ikke noe behov for den stive posen.

Den blir bare ekstra vekt og volum som må bæres gjennom hele turen. En frysepose veier lite og tar lite plass. Den pakker også like kompakt som vakumposer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En singel pakke med real er jo en drøm sånn sett. Men de kunne kutta posen rett over zip locken.. Da hadde man heller ikke vært grisete helt opp til håndleddet :-P Jeg kjøpte noe adventure food frokost på obs til 30kr pakka(600kcal) den var flat, altså ikke vakumpakket, men like lang som en real pakke. En 1300kcal FR rasjon, er stor, og produserer mengder med søppel:-o post-14911-1404686772,9215_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjort dette noen ganger (med middag) og har laget min egen "varmepose" til ziplock-posen. Jeg heller varmt vann rett i ziplock-posen og putter den i varmeposen i 10-15 minutter. Når den er ferdig spiser jeg rett av ziplock-posen. Fungerer utmerket! Jeg bruker de ziplock-posene med dobbel lås (selges bla på Rimi). Søker du på nettet etter "freezer bag cooking" får du masse tips, bla: http://www.trailcooking.com/trail-cooking-101/freezer-bag-cooking-101

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.