Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips til fem dagers tur


Aura

Anbefalte innlegg

Heisann dere.

 

Jeg har min danske fetter på besøk, han er storkrevende jævel i forhold til turønsker, mens jeg på min side er friluftslivstudent og har litt å "prestere". Jeg håper derfor at noen her inne kan komme med et helt genialt forslag til en fire- fem dagers tur?

 

Vi ønsker begge å se minst mulig sivilasjon underveis.

Jeg ønsker helst ikke høyfjellet, men grensen mellom skog og fjell og gjerne med noen fiskevann underveis.

Vi foretrekker denne gang en merket rute, eller delvis merket, men det er ingen nødvendighet.

 

Rundt Østlandet, Telemark, eller sørlandet?

Ikke Rondane, flykningeruta eller gausatoppen.

 

Håper på snare svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skrimfjella?

Skal dit på freddan. Der er det litt av hvert. Ikke spesielt høyt, men stedvis akkurat høyt nok til at det er dårlig med trær.

Det blir litt vanskelig med en 5 dagers rundttur. Da er det bedre å ta kollektivt og gå fra en siden til en annen.

F.eks. starte i Kongsberg og gå mot Sauherad eller Siljan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei 

 

Mulighetene er nesten uendelige! Se på tur planlegger og kart hos DNT / UT.

 

Huldreheimen kan bl.a være en grei mulighet.Hvis dere starter fra Liomseter er det først høyfjell lenger nord. Her kan det planlegges en grei 5 dagers tur - og det finnes også åpne fjellstyrehytte ut over DNT-hyttene. De er så ubetjente - uten proviant. 

 

Norefjel blir vel mer en 3.dages tur? Blefjell fra Kongsberg/Bolkesjø kan bli en grei 5-dages tur ved å gå nordpå via DNT-hyttene. Det er mulig å gå ut til landeveien oppe i Numedal og ta buss tilbake til Kongsberg. Jeg vet ikke hvordan fisket er på Blefjell.

 

Hilsen

Elgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.