Gå til innhold
  • Bli medlem

Tørket kjøtt ?


Gjest Anonymous

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg drev å surfet litt meningsløst rundt på nettet her en kveld (som vanlig :wink: ).

Jeg kom over en paintballbutikk med navn www.westsport.no som solgte noe tørket kjøtt, eller Beef Jerky som de kalte det. Er det noen som har erfaring med bruk av slikt på tur ? Virker litt genialt for meg da.

Og så har jeg jo sett cowboyene går å gumle på slikt i gamle western filmer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette ser dyrt ut! Hald deg unna, seier eg:

98 kroner for 280 kaloriar (omlag 1200 kJ) er rett og slett skammeleg. Skal du ha tilsvarande, som blandast ut i varmt vatn og attpåtil gjev fleire kaloriar enn pakken for 98 kr, bør du gå for Real Turmat til 38 kr pr pakke hjå xxl.no:

http://www.xxl.no/xxl_templates/Sok____129.aspx?quicksearchquery=real

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tørka kjøtt er utmerket turmat. Det har lite volum, lav vekt og mye proteiner.

Det finnes mange som selger dette etterhvert. Ta et søk på nettet.

Fint som supplement til tørrmaten. Sammen med litt soltørka tomater, tørka sopp og potetmos er dettte snaddermat.

Eller som ren snacks selvsagt.

Du kan også tørke lettsaltet kjøtt selv, på 70 grader med døra åpen i 8-12 timer avhengig av tykkelse,

eller det kan henge i romtemparatur i lengre tid. Fingertykke strimler er passe. Legges på rist eller henges under tørking.

Magert viltkjøtt som elg, hjort eller rein er etter min meing best.

Jeg bruker gjerne sidene på elgen til dette. (det mellom ribbeina)

Frukt og bær kan også tørkes på denne måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lurar eg også på, dei var iallefall lite viljuge til å gje meg spesialpris då me skulle handle inn stort.

Jeg var på XXL i Trondheim og kjøpte 55 pakker til 18 kroner pakken ja. De hadde priskrig med Obs Sport. Kjøpte først 35 pakker, men dro tilbake og handlet enda 20 til, men skulle vel kjøpt enda 55 til. En slik pris er jo nesten for god til å være sann. Nå er prisen 38,-, mens her jeg bor koster det 69,-

Mener jeg leste i en annen tråd her på fjellforum at innkjøpsprisen til butikk er 25,-

Kjell Iver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Anonymous

Litt off-topic: jeg ser den butikken det er snakk om også selger ganske mye forskjellige energi/mat "barer" (hva er egentlig det norske ordet på bar? Sjokolade?).

Noen som har erfaring med slike ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Jeg har god erfaring med å kjøpe Beef Jerky på Ebay. Husker ikke prisen i farta men det var ihvertfall rimeligere enn jeg har funnet det i Norge. Mange forskjellige produsenter selger gjennom ebay så det alle slags krydrede varianter å velge i. Men ingenting slår tørket reinkjøtt, men det har jeg aldri sett til salgs noe annet sted enn i Finnmark.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på XXL i Trondheim og kjøpte 55 pakker til 18 kroner pakken ja. De hadde priskrig med Obs Sport. Kjøpte først 35 pakker, men dro tilbake og handlet enda 20 til, men skulle vel kjøpt enda 55 til. En slik pris er jo nesten for god til å være sann. Nå er prisen 38,-, mens her jeg bor koster det 69,-

Mener jeg leste i en annen tråd her på fjellforum at innkjøpsprisen til butikk er 25,-

Kjell Iver

Brukte du prisgarantien til XXL da?

Jeg ser de opererer med 200% prisgaranti, så om man finner produktet billigere et annet sted er det mulig å gjøre gode kjøp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.