Gå til innhold
  • Bli medlem

Hilleberg Allak telt


A&T

Anbefalte innlegg

Akkurat kjøpt Hilleberg Allak telt og stusser veldig over at glidelåsene på innerteltet ikke møtes, men har en "glippe" på ca 1 cm?! Noen som har erfaring med dette mht til innsekter og trekk? På forhånd takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for raskt svar! Planen er å benytte teltet på neste tur om et par dager, men er/ble litt i tvil, spesielt mht til innsekter og selvfølgelig trekk.

Er denne "glippa" å finne på alle Hilleberg telt, eller bare på Allak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror hvertfall ikke trekk er noe du behøver å bekymre deg for :D Tror heller ikke mygg og

insekter i praktis vil bli et problem.

Er denne "glippa" å finne på alle Hilleberg telt, eller bare på Allak?

Det er kun kuppeltelta til Hilleberg som har en slik åpningsløsning i innerteltet! Så det er nok

kun på kuppeltelta at detta "glippet" oppstår. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg stusset litt jeg også da jeg kjøpte det, men tenkte at det sikkert var noe som produsenten hadde gjort en vurdering på. Jeg har ikke hatt noe problem med innsekter selv om jeg har overnatte på steder med utrolig mengder mygg og knott.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt Allak og Staika (med samme konstruksjon) mye og dette har aldri vært noe problem. Lurte på det samme selv, men må nok bare konstatere at de holder knott ute helt fint selv om det reint fysisk er mulig for knotten å snike seg inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter 6 netter i mitt nyinnkjøpte telt, er jeg veldig glad for å kunne si det samme; Allak innfridde! Hadde ikke noe problem med mygg/knott - frykten min var altså ubegrunnet:-) Jeg er også positivt overrasket over hvor godt Allak fungerte i ruskeværet med mye vind (barduner var påkrevd!) og til dels store nedbørsmengder de siste dagene av turen. Allak blir defintivt med også på neste fjelltur:-) Takk for øvrig til dere som tok dere tid til å svare på innlegget.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.