Gå til innhold
  • Bli medlem

Knukket snelle


Karlhbj

Anbefalte innlegg

Hei

Har en abu garcia revo sx 20 snelle som har knukket. Snella fikk et svakt slag fra siden ved fall på myr. Hele den tynne delen som går fra snella til stanga knalk på selve snella (håper dere skjønner hva jeg mener). Selve drivverket og alt annet på snella er i top stand. Heller ingen skade på stanga (shimano beastmaster). Noen som vet om dette er en reklamasjonssak? Ser nå at delen som er knukket er laget av plastikk! Er ikke dette for dårlig på en snelle til 1300kr. Abu garcia sorron serien som er et hakk billigere er hvertfall av metall.

Hvordan er abu garcias kundeservice? Noen som vet om de eventuelt reparerer snella for en rimelig penge dersom det ikke er reklamasjon?

Håper ingen har erfaring med dette, men likevell har et fornuftig svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde en Ambassadeur snelle jeg dreit meg skikkelig ut på da jeg skulle ta litt service på den. Ble aldri helt som den var da jeg hadde satt den sammen igjen. Sendte den inn og de fixa helt gratis. Den kom tilbake som ny og nysmurt var den også. Men det er noen år siden så spør dem da vel?

http://www.abugarcia.no/contact.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med de plasttypene som brukes til slike ting er at det vanligvis ikke går å lime dem.

Så ikke prøv på dette.

Ta kontakt med ABU, jeg er overbevist om at du får god service.

Ikke vær for detaljert i beskrivelsen av hva som var årsaken, men bare still det samme spørsmålet som her på forumet.

"Burde man ikke kunne forvente mer av dette produktet?"

 

Jeg har en kniv fra Helle hvor bladet knakk inne i skaftet. 

Gikk tilbake til butikken og de sendte den inn til fabrikken for meg.

Fikk ny og etter et par uker gikk den samme veien.

Kniv nr. 3 har holdt, men det var aldri spørsmål om hvorfor den knakk.

Fant samme kniv, men samme svakhet, på nettet.

http://www.britishblades.com/forums/showthread.php?122170-Stick-tang-what-makes-it-strong-and-what-not/page2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har fått svar fra Abu som sier at dette ikke er reklamasjon og at det heller ikke går ann å fikse. Abu hadde vistnok ikke mulighet til å bestille denne delen da hele snelleuset visstnok er ødelagt. Dette syntes jeg var dårlig service. Fikk dog tilbud om 50% på ny snelle, men det hjelper en fattig student lite. Vurderer da heller en Sorron 20 da denne virker å være betydelig mer solid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg nekter å tro at de ikke kan reparer, det virker heller som om de ikke vil. Skulle så gjerne styrt unna Abu, men er fattig student. Brukte sparepngene mine for å ha denne snella til sommeren og har egentlig ikke råd til ny. Jeg har derfor ikke råd til å si nei til abus tilbud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du ikke ny så kan du prøve å fikse den selv. I gamle dager måtte jeg spjelke foten på flere haspensneller,så det kan gå bare godt. Husker at jeg på den ene la noen tynne "stålpinner"over bruddet,surret med noe sterk tråd og epoxy til slutt. Ble ikke så fint men ble sterkt. På en annen snelle boret jeg hull i senter på begge bruddflatene og satte inn en liten stålpinne inni,og videre epoxy rundt. Ble penere,men også sterkt. Er bruddet helt nede ved snellefoten kan man sette en skrue gjennom og så fiksere med noe sterkt lim,

 

EDIT:Oi,leste visst ikke godt nok første gangen,men forstår det nå slik at det er helt oppe ved selve snella den er knekt,så da blir det kanskje værre å fikse selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor svakt var dette slaget? Er det plastikk? Du skriver: "Snella fikk et svakt slag fra siden ved fall på myr" utifra det jeg leser som du skriver så forstår jeg at dem ikke vil ta det som reklamasjon, dette er jo selvforskyldt så forstår godt det. Reklamasjon gjelder kun hvis det er snakk om feil under produksjon av snella. 

 

Hvis du synes det er dårlig service at du ikke får ny så har vi forskjellig syn på service, vil heller si at du fikk god service og var heldig som fikk tilbud om å kjøpe ei ny snelle på 50%...

 

Når det er sagt baserer jeg svaret mitt utifra hva du skriver her, som sagt kan det være at jeg misforstår hendelsesforløpet.

 

Jeg har forresten erfaring med Shimano Aernos snella som du sikter til, den er veldig bra ifht prisen. Den "europeiske" modellen vant en test hos Alt Om Fiske :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det forresten noen som har erfaring med servicen til eksempel daiwa eller shimano? Vurdere å kjøpe snelle fra dem istedenfor Abu.Må innrømme at jeg blir litt skeptisk når de sier at de ikke bestiller deler. Hva gjør jeg dersom jeg skulle hatt en godkjent reklamasjon?
 
Skulle gjerne lagt ut bilder, men får ikke det til her. Noen som har knukket denne koden?
 
 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.