Gå til innhold
  • Bli medlem

Montering av Ally-kano


knolso

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har nylig kjøpt meg en Ally-kano og sliter, som mange andre, med monteringen...

 

I brukerveiledningen står det at en skal passe på at alle plastikdeler vender oppover. Det gjelder innerbunnen med alle festeklipsene på. Dette er mulig ved å vri på rørene, men de ytterste rørene går jo ikke an å vri på, da de er skrudd sammen i enden med den andre stanga...

 

Og i mitt tilfelle er de ytterste festeklipsene opp-ned (ned mot duken), og jeg får ikke vridd de riktig veg. Er dette en feil, eller er det bare jeg som ikke får det til?

 

Håper noen kan hjelpe! Takk.

post-14896-0-10511600-1404162967_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og i mitt tilfelle er de ytterste festeklipsene opp-ned (ned mot duken), og jeg får ikke vridd de riktig veg. Er dette en feil, eller er det bare jeg som ikke får det til?

 

Det høres ut som om du rett og slett har satt på stanga feil vei. Ta den av igjen og vri alle klipsene slik at de alle er på samme side av stang før du monterer den igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som om du rett og slett har satt på stanga feil vei. Ta den av igjen og vri alle klipsene slik at de alle er på samme side av stang før du monterer den igjen.

 

Takker for forslaget, men dersom jeg gjør dette er det på motsatt side av kanoen at problemet oppstår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du tar stangen og legger den på gulvet, kan du da få alle klipsene til å peke i taket?

 

Nei, det er det jeg mener er problemet. Uansett hva jeg prøver på så er de to ytterste på en av sidene vendt ned mot gulvet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en kano for 2 måneder siden med samme problemet.

Hvis du tar av låsebolten i enden av denne stanga kan du snu de 2 ytterste stengene riktig.

Fest så låsebolten igjen.

 

Problem solved :)

 

PS: Dette er jo såklart en monteringsfeil fra fabrikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med @Lindap - det høres ut som NOE er galt hos Bergans og når tre stk her inne har problemet så er det nok noen forvirrede sjeler som ikke er på forumet som forsøker å montere kanoen sin der ute, som ikke får samme hjelp som her inne :) Har selv to Ally-kanoer og aldri opplevd dette problemet... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Monterte nettopp vår nye Ally-kano. En 15 DR. Fikk tak i den fra vennefesten til XXL. Har fra fra før en rød flatvannskano på 17 fot.

Med denne tråden friskt i minne observerte jeg at noe var riv ruskende galt med den ene stanga. Noen plastklips pekte opp, andre ned slik trådstarter beskriver.

Lett fiks med å skru opp enden og montere rett vei.

Resten av monteringen gikk greit. Noen nye og forbedra løsninger med klipsdesign enn det som sitter på den gamle flatvannskanoen vår. Litt skrukkete duk, men regner med at det går seg til etterhvert som kanoen får satt seg med bruk.

Noen som har noen gode ideer på pakksekk til en Ally-kano? Utenom den som Bergans har til 1500.-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Crunch: Jeg gjorde samme erfaringen med noe skrukkete duk. På bilde ligger den flatt mens dens egentlige fasong er jo litt bananaktig så rettet seg noe mer under bruk. Den retta seg ikke nevneverdig etter en 5 dagers tur, men tror ikke det spiller noen rolle. De nye klipsa fungerte ok, men er latt å sparle opp så anbefaler 4 strips nedenfor der man har beina. Har ogdå 15 DR.

Er også ute etter en pakksekk men har ikke kommet over noen kupp.

post-12001-0-37807400-1405776109_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.