Gå til innhold
  • Bli medlem

Rolig og enkel hytte-til-hytte tur.


mjorud

Anbefalte innlegg

Hei,
 
Jeg har vært en så og si passiv leser av forumet i en god stund. Forsåvidt ganske passiv på friluftsfronten også.
De siste 15 åra har ikke aktiviteten akkurat vært noe å rope hurra for... bortsett fra den årlige rypejakta og en og annen
hytte-til-hytte tur, og noen dagsturer i nærområdet. Nå har interessen våknet til liv, og en langhelg med en kompis på i Rondane er planlagt i juli/august-skiftet. :)
 
Det til side.
Jeg har en far som er rene fjellgeita og en mor som ikke er så glad i strevsom vandring, dog er hun glad i å gå og også gjerne over tregrensa. Spørsmålet mitt er om det er en relativt kort hytte-til-hytte (rundt 4 timers rolig vandring pr. dag) runde over tregrensa uten all verdens av stigning som kan anbefales. Vi holder til i Østfold så Hardangervidda, Rondane o.l. er passelig mtp reiseavstand.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

 

Det til side.

Jeg har en far som er rene fjellgeita og en mor som ikke er så glad i strevsom vandring, dog er hun glad i å gå og også gjerne over tregrensa. Spørsmålet mitt er om det er en relativt kort hytte-til-hytte (rundt 4 timers rolig vandring pr. dag) runde over tregrensa uten all verdens av stigning som kan anbefales. Vi holder til i Østfold så Hardangervidda, Rondane o.l. er passelig mtp reiseavstand.

Frafjordheien med Sandvatn, Langavatn og Blåfjellenden er nettopp et slikt sted, men alle hyttene er uten betjening.

Mellom 3 og 4 timers tur hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.