Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva har du IKKE kjøpt nå?


torti

Anbefalte innlegg

Siklet på Crispi Valdres skoa i en stund nå, men har ikke klart å kjøpe de ennå! Har også lenge hatt lyst på en flott skallbukse, men klarer ikke bringe meg selv til å bruke 5-6000 på en bukse. Studenttilværelsen er hard nok som den er, men jaggu skulle jeg ønsket meg en skikkelig bukse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
4 minutter siden, Epletre skrev:

Kompakt tripod for kamera:  Sirui T-025X (680g?)

Men, hæh, for dyr til å kjøpe nå og blir vanskelig å prioritere som kjøp de neste månedene.

tri.JPG

Har selv et lignende kompakt stativ, men etter jeg gikk til innkjøp av denne lille rakkaren 

image.thumb.jpg.0a0152fa06ba2aeb8e54716cd1f89d29.jpg

mulig du sparer deg noen kroner med å tenke alternativt! For dette kan brukes over alt, tar veldig lite plass å veier minimalt 👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke kjøpt ny taueline, fordi det ble tomt mens jeg gjorde meg ferdig på jobb sånn at jeg fikk tid til å bli ferdig med bestillingen. :(

Jeg har heller ikke kjøpt meg Hilleberg Allak, eller bunnduk til Hilleberg Allak, eller stangholdersett til Staika, Fjellsport sier det er utsolgt fra Leverandør. Allak faktisk i alle fargene. Må være populært telt. Men men, jeg har jo evig nok telt egentlig, så det er jo bare fint at jeg sparer de pengene en stund til. (Før eller siden sprekker jeg nok igjen og prøver på nytt.) 

GSI Spice missile sier de også er utsolgt fra leverandør, og et par andre ting jeg vurderte. Så jeg var ikke i nærheten av å havne over portogrensa - og kjøpte faktisk INGENTING.

Penger spart - men ingen pakker underveis, og det er jo litt kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjällreven Jacket No. 68 (3.820,-) Dark Olive :P

Likte denne jakka godt på bilde, men er usikker på om M eller L passer best, og så synes jeg at jakka er svinedyr (helt sikkert verdt det, men mye penger dette).

Fant en slik jakke i grønn og M størrelse på Finn, men fargen er "feil" og jeg er like usikker på hva som evt. kan passe meg. Har kontaktet Fjällreven om hva som er faktiske mål over brystet på jakka i medium størrelse.

Endret av Epletre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.2.2018 den 17.35, tshansen skrev:

Har selv et lignende kompakt stativ, men etter jeg gikk til innkjøp av denne lille rakkaren 

image.thumb.jpg.0a0152fa06ba2aeb8e54716cd1f89d29.jpg

mulig du sparer deg noen kroner med å tenke alternativt! For dette kan brukes over alt, tar veldig lite plass å veier minimalt 👍🏻

Se der!

Den lille jævelen der, passer den til iPhone 7? Hva er vekten på den, og hvor kjøper man en slik billigst mulig?

EDIT: fant sånne på ebay til 80kr 👍

Endret av Mareng
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Mareng skrev:

Se der!

Den lille jævelen der, passer den til iPhone 7? Hva er vekten på den, og hvor kjøper man en slik billigst mulig?

Denne lille rakkeren passer til Iphone7 (har selv iPhone 6s pluss) Den er veldig stabil og holder veldig godt mitt Fujifilm X-T1 også med 18-55 linse. Den finnes i en litt billigere modell, men denne har ikke mulighet for å justere bena, slik som Evo modellen. 

https://www.prisjakt.no/product.php?p=3305241

Jeg kjøpte den mobilklypen fra cdon for 49,- på tilbud. Men mener den koster rundt 100,. lappen andre steder :-) 

https://cdon.no/elektronikk/manfrotto-stativfaste-smartphone-p39834273

Endret av tshansen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke kjøpt nytt mobilstativ med magnetføtter og en bluetooth-styring ennå, til tross for at det var et julegaveønske som ikke lå under treet:

https://www.prisjakt.no/product.php?p=4355793

joby-griptight-one-magnetic-impulse.jpg

At jeg ikke har bestilt noe, har sikkert litt med at jeg har nesten likt stativ fra før, bare uten magneter og uten BT-styringen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Walkie-talkie" til 350,- kr var fristende da jeg gikk rundt på Biltema, men jeg har jo ikke bruk for dette selv.

  • Avtakbart belteklips.
  • Maks. sendeeffekt: 0,5 W
  • PMR-frekvens: 446 MHz
  • Batteri: 2 x 3 stk. AAA-batteri (medfølger ikke)
  • Roger beep
  • Anropstone
  • Batteriindikator

wa.JPG

https://en.wikipedia.org/wiki/PMR446

Endret av Epletre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så i en video om bruk av ullteppe på youtube, at man kunne brette et stort ullteppe 1/3 inn over seg selv, og legge teppet over skuldrene (dobbelt lag øverst), og sette på.. en større.. "cloak pin", og så fikk man også en hette til å ha rundt hodet også i samme slengen. :) 

Fant en på eBay som jeg likte, men, eh dette får vente :P

 

cloakpin.JPG

Endret av Epletre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Det er til stadighet ting jeg ikke har kjøpt, fordi jeg venter på å komme over portogrensa. Så når jeg finner noe nytt og tenker at nå er jeg vel kommet over grensa, nei da har de gått tom for noe annet jeg skulle ha. Effektivt det der. Nå sist var det sånne kjekke vanter uten fingertupper, tomt for min størrelse. Jaja, jeg skulle bare ha et ekstra par, klarer meg vel en stund med de jeg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, HannKatta skrev:

Sikler på noe lignende...
"Slår meg over hånden flere ganger*
Har 2 eldre sett, deriblant et ubrukt stormkjøkken sett i aluminium.
Så kokekar har jeg og jeg er ingen hard-core fjellgeit med stor lomme bok.

Fire Maple Outdoor Camping.png

Har flere kokekar fra Firemaple, dog er de med varmeveksler. Kvaliteten er bra og de er solide. Anodiseringen blir litt "blek" av å kjøres i opovaskemaskin, men det tror jeg stort sett gjelder uansett anodisert materiale.

I forhold til settet du ser på er jeg litt skeptisk til stekepanna. Anodisert er definitivt ikke non stick, så du må forvente at ting brenner seg fast og den er dermed vanskelig å holde ren. Rillene er nok fin til biff&fisk, men du kan f.eks ikke steke egg i den og ander ting i "løsvekt", isåfall skulle jeg likt å sett stekespaden som gjør at det fungerer. 

Stekepanne med flat bunn, fortrinnsvis med non stick er å foretrekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mareng
27 minutter siden, Omnilite skrev:

 

Stekepanne med flat bunn, fortrinnsvis med non stick er å foretrekke.

Primus litech non-sticknatekepanne er meget god synes jeg. Og dyp nok til å bruke som kokekar/kjele. 

Pleier å ha med den pluss en liten kaffekjele på 3-sesongs tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Etui for tannbørste, neeeei, jeg vil ikke betale 60 kr for dette. :D
  • Titanium spork, har jo allerede fått kjøpt en mindre spork i plast
  • Førstehjelpsbag, ingen av dem, men jeg likte beholderne/baggene
  • Turmat

Jeg fikk omsider prøvd en boks med Snurring, men førsteinntrykket var dårlig, da innholdet var alt for finmalt i min mening, og så var det for mye ris i syntes jeg. Det smakte ris syntes jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kuppeltelt for 3 pers, en ekstra pulkbag, isøkser, lett dunjakke, og garantert en del ting til som man "skulle hatt". 🙃

Isøksene var det close but no cigar på. De ble kjøpt, og pengene trukket fra konto, deretter mail fra butikk om at de likevel ikke et på lager. Ganske irriterende, og likevel bittelitt tilfredsstillende å ikke bruke de pengene nå. 🤣

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var innom Biltema sjappa for en DVI kabel til 100 flis.
Kikket innom fiske og tur utstyret mens jeg var der.
Oppdaget disse: http://www.biltema.no/no/Fritid/Friluftsliv/Primus/Kokekarsett-0509-L-2000035737/

Var så små jeg trodde først det var til småbarn.
Greit nok hvis du ikke trenger å varme så mye i slengen.
Så nei, jeg kjøpte ikke disse.
Kankje senere til pynt eller som morogave.

  • Forvirret 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Det var nære på, men jeg klarte å la være å kjøpe en nesten ubrukt 111 bråkebrenner til en grei pris. Fornuften ga meg en lusing og fortalte meg at jeg har nok hundreogellevere nå - inkludert et par helt ubrukte.
Men jeg angrer litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mareng
15 minutter siden, Bjørn J skrev:

Det var nære på, men jeg klarte å la være å kjøpe en nesten ubrukt 111 bråkebrenner til en grei pris. Fornuften ga meg en lusing og fortalte meg at jeg har nok hundreogellevere nå - inkludert et par helt ubrukte.
Men jeg angrer litt :)

Synes det var bra! 👍 Da kommer den forhåpentligvis til å glede en som ikke har en 111 fra før, i stedet for å støve ned i en samlers bod ;) 

Jeg bruker faktisk min 111C meget mye mer i løpet av året enn mine andre brennere. Disse tåler å bli brukt mye, og feller faktisk tårer av å bli glemt bort 😭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært nære på å kjøpe et Hilleberg Soulo, men enda ikke gjort det. Fornuften ("idioten") sier meg at jeg må kvitte meg med Tarptent Stratospire 1 først og vente til jeg faktisk har tid til å telte :P 

  • Liker 1
  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutes ago, Julie_G said:

Har vært nære på å kjøpe et Hilleberg Soulo, men enda ikke gjort det. Fornuften ("idioten") sier meg at jeg må kvitte meg med Tarptent Stratospire 1 først og vente til jeg faktisk har tid til å telte :P 

Kan du ikke melde deg frivillig til å teste Big Sky Chinook? Noen må ta en for laget her snart, så meg og @Tessatroll får høre litt erfaringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Julie_G skrev:

Hehe, hvorfor har ingen av dere testa den, som faktisk har lyst på den? ;)  

Fordi det er meir freistande og langt meir påkravd med ny kløv til bikkja og kickbike :P Så enn så lenge ligg den inne på ønskeliste men er ikkje regulert inn i investeringsbudsjettet. Er grenser for kor stort dette er, ein naturleg konsekvens av eit for stort driftsbudsjett :shock:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.