Gå til innhold
torti

Hva har du IKKE kjøpt nå?

Anbefalte innlegg

Hade fingret på avtryckaren på en kastrull/stekpanna kombination i titan. Fire Maple eller Keith var alternativen.

Lösningen blev att fortsätta med den Evernew-panna jag redan har + Trangie mini-kastrullen men med ölburk-brännare istället för trangia orginal.

Kör på det tills vidare.

Skall se på en DIY-lösning för små, lätta kokkärl.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

3/4 långa byxor, fjällräven

titankastrull, 0,6 L

Små kompressionspåsar, 2 st

Allt på outnorth.no. Hade allt i varukorgen, men fick dåliga vibbar och tyckte jag nog skulle klara mig lika bra med sakerna jag har. Blev ingen beställning.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har fortfarande inte köpt någon 32-35 liters ryggsäck. Jag har en Gregory Alpinisto 35. Jättebra säck, men funerar uselt till längdåkning. För styv, även om man plockar ut plastisen mm i ryggfickan. Jag har också en Haglöfs Gram 25. Och en Lowe Crag Attack 42. Lowen blir för stor och klumpig, och 25 liter är i minsta laget. Skall dock provpacka och se om jag inta kan köra med Haglöfsen i alla fall. Kanske i kombination med en midjeväska där man kan klämma ned en jacka eller nåt.

Har man plats i ryggsäcken så fyller man upp den. Ofelbart.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortfarande inga vinterbonade salopet-byxor för alpin skidåkning. Det som finns på marknaden är antigen odugligt eller svindyrt, ofta både och. Kommer att sy egna, så det blir riktigt gjort. Synd att fabrikanterna inte satsar mer på att tillverka fungerande produkter.

Inga nya Black Diamond teleskop-stavar heller som ersättning för dom jag kört sönder. Jag fortsätter min köpbojkott mot Black Diamond sedan dom vägrade sälja klättergrejjor från USA (jag köpte allt från DMM istället. Black Diamond har sedan flyttat all sin produktion av klättergrejjor till Kina så det har inte jag någon lust att använda. DMM gör allt själva, i Wales.), Jag har inte funnit några adekvata produkter från någon annan tillverkare, så jag får gå med mina skunk-stavar från Leki tills något vettigt dyker upp framför näsan. Men Black Daimanod-stavarna är egenligen jäkligt bra.

Endret av Johan2000

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Köpte inte ett par Fisher RC5 classic i går på G-max. Jättebra skidsko, men det är i slutet på mars och jag förväntar mig då kraftigt avslag på priset. Det var det inte, så jag kör på dom skor jag har ett tag till, trots att dom är ganska slitna. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle ha kjøpt frystorkad mat på XXL men det var så lång kö till kassan så jag räknade snabbt ut att det skulle gå fortare att åka hem och beställa sakerna på Nätet istället. Jag tänkte att jag dessutom skulle kunna prova något annat, men har inte hittat länken till en brittisk(!) onlinebutik för frystorkad mat jag tänkte prova. Det hade en del asiatisk mat jag tänkte testa.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.