Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva har du IKKE kjøpt nå?


torti

Anbefalte innlegg

Er vel kanskje ikke at jeg har latt være å kjøpe så mye, men i år har det faktisk ikke vært noen dyre innkjøp. Ikke fordi jeg ikke ønsker meg ting, men fordi jeg nå egentlig har det jeg trenger. Man kan vel heller si at jeg har begynt i andre enden nå, å kvitte meg med ting jeg ikke har bruk for. Og jeg håper vel egentlig også at Karmatråden er et motstykke til "Hva har du kjøpt nå"-tråden. :)

Da trenger du en ny hobby! Skaff deg packraft, sykkel eller begynn å fiske...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da trenger du en ny hobby! Skaff deg packraft, sykkel eller begynn å fiske...

Har ikke tid til mer. Men, det kan hende at det kommer noe etter hvert. Først nå skal jeg få brukt Oooknest'en som jeg kjøpte september i fjor som endelig er på vei i posten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... Forleden sto følgende på trykk i Norges eldste dagsavis: ”I fjor brukte vi 15 milliarder kroner på sport- og friluftsutstyr. Friluftslivet har blitt en forbrukskultur”. Dette synes jeg ikke uten videre vi kan være bekjent av; Tanken med denne tråden er derfor en helt annen:

Dette er tråden hvor vi kan skryte litt av kjøpene vi ikke har gjort. ...

15 milliarder på sport- og friluftsutstyr er vel ikke så mye? Det blir ikke mer en ca 3000 kr per person. Vil tro at det meste av dette er generelt sportutstyr og ikke friluftsutstyr. Med tanke på hva folk bruker på en helg på byen eller robotgressklippere blir alt for lite brukt på å holde seg i form og komme seg på tur. Selv drar jeg vel opp snittet bare på fiskekort, jaktkort og ullsokker.

 

For å holde meg til tema, så har jeg begrenset budsjett og mye tid til å være på tur (fri halve året). Alle kjøp går dermed til å bytte ut utslitt utstyr (gjerne med lettere varianter). Vurderte Packraft eller sammenleggbar kano i år, men har droppet det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holdt på å pådra meg en Norrøna Fjørå Flex bukse i dag, men klarte å styre meg da jeg innså at min utrolig lette Arc'teryx-bukse nok holder minst en sesong til.

Unngikk også å kjøpe et Therm-a-Rest NeoAir Xlite underlag, men det var aller mest fordi jeg ikke fant det i noen butikk her på Hamar.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke kjøpt kajakk til datteren min. Er vanskelig å leie noe til henne, så da er vi begrenset til dobbelkajakk. Det er nok ikke jeg som skal ta æren for at det ikke ble kjøp. Det utslagsgivende var at hun ikke var villig til å bidra med sparepengene sine. Var nok mer jeg som ønsket at hun skulle ha enn hun som hadde lyst på, skjønte jeg plutselig. Da er det unødvendig å bruke så mye penger.

Datteren sin er fornuftig. :-) For henne er pengene mye verdt og da pioriterer man annerledes.

Vi kjøpte heller ikke kajakk, selv om tanken streifet meg. Jeg leser mye skrutt her av kajakkpadling og så en i et blad til god pris. Men vi trenger det egentlig ikke.

Linda

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med vennefest på XXL så jeg igjen mitt snitt til å kjøpe tidligere nevnte telt, Ringstind Superlight 1-2. Etter en del plunder med treg og ikkefungerende hjemmeside hos XXL fikk jeg beskjed om at teltet var utsolgt :roll:

 

Så dermed har jeg IKKE kjøpt dette teltet to ganger nå!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Nye sykler til ungene, de får holde ut sesongen.
Samme med soveposene, de holder for i år, de kan heller ønske seg nye til jul.

Nytt kuppeltelt, har både lavvo og telt fra før.

Tarp, har fjellduk, ikke like stor men får duge

Nye fjellstøvler, de jeg har klarer sikkert litt til.

 

X-antall fristelser rundt om fra XXL, Oslo sportslager, diverse nettbutikker...
Livet er hardt!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder fortsatt stand mht nytt enmannstelt - til tross for at Fjellsport har salg nå :-D

Var for et par år siden innom sportsbutikkene her i bygda og forhørte meg om enmannstelt. Begge plasser mente dem at det var bare særinger som brukte enmannstelt. Gav opp det kjøpet den gang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge plasser mente dem at det var bare særinger som brukte enmannstelt.

 

Sant nok, men hvordan blir årsakssammenhengen? Blir man sær av teltet, eller er teltet en følge av en allerede iboende særhet? Og hva er teltverdenens svar på A4-villa, Volvo og vov-vov?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok enkelte som meiner det er sært å reise på tur aleine, og eg har møtt påstanden sjølv. Men ettersom eg kjenner så godt dei som arbeider i dei (det er 2 av dei) lokale sportsbutikkane, har eg ikkje hatt problem med å forklare at eg er ein slik særing og har alltid møtt forståelse for det.

Etter alle år med einmannstelt, er eg også av den formeining at eg ville valgt kvar sitt einmannstelt, dersom eg skulle reise på telttur i lag med nokon. Det er mogleg det også er sært.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker og små telt på tur istendenfor å dele stort telt. Lettere å finne plass som regel samt at en sparer seg for snorking, når noen skal ut å p.... om natta etc.

Men er 2 manns det går i her til solobruk, litt plass er kjekt.

 

Tråden handler vel egentlig om hva jeg ikke har kjøpt.

Knakk samekniven her om dagen, billig sak fra Magasinet. Så jeg begynte titte litt på ny kniv.

Men jeg kjøpte ikke BG ULtimate Pro knife...............................men jeg kjøpte en annen :) KOmmer i tråd "Hva har du kjøpt nå" når den er i hus fra US.

 

Utenom det er det masse ting jeg ikke har kjøpt.

F.eks Bergans Glittertind jakke. Har en annen som får duge.

Heller ikke kjøpt hengekøye. KOmmet til at jeg er 50/50 enda på om jeg kommer til å bruke den så da er det like greit og ikke kjøpe, hvertfall ikke enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.