Gå til innhold
  • Bli medlem

Packraft - valg av ballast (utskilt)


Anbefalte innlegg

Var ute å testa min i går en tur på stillevann, med stangholder :) Veldig lettpadla, men som forventet lite retningstabil. Spessielt de første åretakene ble veldig slingring fra side til side, men det ble bruktbart når man fikk litt fart. Nå venter jeg bare på åre, da skal den testes i rennende vann. Det gleder jeg meg no vannvittig til.

Ble forøvrig ikke våt i det hele tatt, sånn som noen har ment man blir. Har kanskje litt med padleteknikk. Ble selvfølgelig litt vann på trekket men det forsvant med å sette knærne opp i mot det så jeg fikk fall på trekket.

 

Happy padling alla sammen. Nå venter jeg bare på at initiativtakerne til packraft-treffet skal ordne no greit ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var ute å testa min i går en tur på stillevann, med stangholder :) Veldig lettpadla, men som forventet lite retningstabil. Spessielt de første åretakene ble veldig slingring fra side til side, men det ble bruktbart når man fikk litt fart. 

Med litt vekt foran er det MYE lettere å holde retningen.

Et tips kan være å bruke en flat stein i eller oppå båten når du fisker.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bruk stein som balast i packraft eller kano. Grunn er rett og slett at skulle uhellet være ute så vil stein dra det ned. Er du ute i packraft og punkterer den mye så vil den normalt bare flyte i overflate, med stein synker den.

Ta med en legg sammenleggbar vannkanne og bruk det som balast. Det er like tungt som vannet rundt og blir liggende i vannflata.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bruk stein som balast i packraft eller kano. Grunn er rett og slett at skulle uhellet være ute så vil stein dra det ned. Er du ute i packraft og punkterer den mye så vil den normalt bare flyte i overflate, med stein synker den.

Ta med en legg sammenleggbar vannkanne og bruk det som balast. Det er like tungt som vannet rundt og blir liggende i vannflata.

 

Enig i dette. Videre vil også det å legge en stein i dørken kunne gjøre skade på duken ved sammenstøt med elvebunn. Man bør ha noe som gir etter oppi båten. En vanntettpose med vann i er et godt alternativ.

 

mvh

www.packrafting.com

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bruk stein som balast i packraft eller kano. Grunn er rett og slett at skulle uhellet være ute så vil stein dra det ned. Er du ute i packraft og punkterer den mye så vil den normalt bare flyte i overflate, med stein synker den.

Ta med en legg sammenleggbar vannkanne og bruk det som balast. Det er like tungt som vannet rundt og blir liggende i vannflata.

 

Takk for tipset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hvilke reimer er best å bruke for å fest sekk på packraf? Har søkt på biltema og xxl uten å finne noe som egner seg

 

Jeg kjøpte 1,5 meter reimer på clas ohlson. Har også noen fra biltema jeg har brukt på kortere turer nå, fungerer de også synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bandt fast sekken med teltbarduner ribba fra lavooen som ikke brukes ofte nok. Var plenty godt, ikke no prob å hive sekken på ryggen med båten hengende på.

Men om du skal ha de til å surre båten i flat tilstand er det vel bedre med reimer ja...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.