Gå til innhold
  • Bli medlem

Snø på Gaustatoppen?


Blackbrrd

Anbefalte innlegg

Annonse

Fjellstøvler er vel alltid riktig på topptur syns nå jeg, vet om flere ganger jeg hadde vrikka eller knekt ankelen min tvert hadde det ikke vært gode fjellstøvler :) Eksakt snømengde på toppen av Gausta nå vet jeg ikke.

Har ikke noe problem med å gå opp på Gaustatoppen i joggesko, gjorde det på forrige tur sammen med kjæresten min for 2-3 år siden. Når det er god sti hele veien og man er vant til å gå i passe tungt terreng skal det mye til å vrikke ankelen. Det blir lettere å gå generellt, men man må passe litt bedre på hvor man setter foten i vanskelige partier.

 

Samtidig vet jeg at joggesko + snø ikke er en god kombinasjon. Man får snø i skoen og det er skikkelig tungt. Med fjellstøvler så kan man også kose seg på vei ned snøfonner, noe man ikke akkurat gjør i joggesko. Jeg pleide å ha med gamasjer på turer hvor jeg visste det kunne være mye snø. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

At det er snø akkurat nå skjønner jeg ;) Men kan man gå på beina opp til toppen..? Eller er det bare snø, og da bedre med ski?

Er veien åpen, også etter Gaustabanen..? til den "sommer-parkeringen"..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved å bruke hashtaggen #gaustatoppen feks på instagram så får du ofte nærmest liveoppdatering på snøstatus, værforhold etc...  :thumbsup:

 

...Iallefall på steder hvor folk ferdes ofte med mobil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en tur til Gaustatoppen denne helg og ja, som allerede konstatert så er det godt om snø der.

"Sommer-parkeringen" og veien forbi Gaustabanen er åpen.

Vi gikk på beina men det er 99% snø hele veien til toppen (fra sommer-parkeringen) så det hadde vært mer moro med ski. Det var mange som gikk på beina men flere med ski.

(Vi var oppe med ski 2ggr i påsk).

Bildene er altså fra denne helg.

post-9375-0-97214700-1431888504_thumb.jp

post-9375-0-34370700-1431888527_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.