Gå til innhold
  • Bli medlem

Pakking av Whisperlite International


BjornTA

Anbefalte innlegg

Jeg har en MSR Whisperlite International (ver.2) som jeg har prøvd å pakke så kompakt som mulig, og hadde lyst til å dele min erfaring.

Har prøvd litt forskjellig, men har endt opp med å pakke den i et Robens Grouping kjelesett (325 gram).

 

Her får jeg plass til:

- Whisperlite m/pumpe i originalveska

- Vindskjerm/reflektorer (side og under)

- Rep.sett (for Whisperlite)

- Piezo tenner

- Liten zalo-flaske

Alt dette i en plastpose i kjelen med lokket godt på...og enda er det plass til mer.

I tillegg kommer fuel-flaska selvsagt, og evt. et hjemmelaget underlag eller en Trillium.

 

Dette pakker ikke stort mer enn gass-settet jeg har pakket i et lite Litech kjelesett (290 gram).

Dersom en skal være lenger enn 5 dager trenger en uansett en ekstra gassboks, som tar plass utenom settet.

 

For meg er det nå nesten hipp som happ om jeg tar med gass eller bensin på en lengre tur.

 

Dette funker (såvidt, uten makt) ikke med en Primus Kjele ETA Pot 1,8 L (487 gram), men har ikke prøvd 3-liter (og da snakker vi over halvkiloen bare for kjelen...).

 

Er det noen andre som har bedre ideer for pakking av Whisperlite International m/tilbehør?

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjør noe tilsvarende med min Universal, men bruker større kjelesett fra Four Seasons og fyller ledig plass med havregrøt eller annet mykt og polstrende. Helst mat av et eller annet slag. Holder seg tørt og fint også så klart :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.