Gå til innhold
  • Bli medlem

Hybridsykkel


Brakar

Anbefalte innlegg

Ikke direkte fjell-relatert, men trenger et muskeldrevet fremkomstmiddel for hverdager i lavlandet. Sykkel med andre ord. Brukes stort sett til og fra jobb, 8 km hver vei på asfalt og grus. Den gamle sykkelen tenker jeg å pensjonere til rent vinter-bruk. Planlegger å gå for hybrid, kan gjerne være med fast gaffel.

 

Har plukket ut 5 aktuelle sykler, men syntes det er vanskelig å vite hvem jeg skal gå for. Vet at jeg langt fra trenger det råeste av utstyr, men er glad i å gjøre en "god deal". Det er også viktig at gear og andre justerbare komponenter er stabilt/krever så lite vedlikehold og justering som mulig.

 

Disse syklene har jeg plukket ut som mest aktuelle:

 

Ser også at XXL har 20 % rabatt på sin White hybride toppmodell, kr 5.599,- denne helgen.

 

Dersom det er noen med habil sykkelkunskap der ute, hadde jeg satt pris på en tilbakemelding på hvilken sykkel/butikk jeg burde satse på. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bland dom 5 som nämns i 1a inlägget så dominerar Hardrocx totalt. Giant har inte ens skivbromsar...

 

XT eller LX växel i bak,.. Precisionen i växlingen sitter dock till största del i reglaget. Lite olika vikt (inte så noga, egentligen). 1500 NOK i pris.

Jag skulle gått på den billigare och köpt ett vettigt styre istället för det raka som sitter på (någon form av mustache bar) och XT växelreglage.

Båda dessa kommer dock att fungera bra som dom är, Det brukar dock vara lite bättre känsla i reglage och sådant på dyrare produkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turlyst

Ikke direkte fjell-relatert, men trenger et muskeldrevet fremkomstmiddel for hverdager i lavlandet. Sykkel med andre ord. Brukes stort sett til og fra jobb, 8 km hver vei på asfalt og grus. Den gamle sykkelen tenker jeg å pensjonere til rent vinter-bruk. Planlegger å gå for hybrid, kan gjerne være med fast gaffel.

 

Har plukket ut 5 aktuelle sykler, men syntes det er vanskelig å vite hvem jeg skal gå for. Vet at jeg langt fra trenger det råeste av utstyr, men er glad i å gjøre en "god deal". Det er også viktig at gear og andre justerbare komponenter er stabilt/krever så lite vedlikehold og justering som mulig.

 

Disse syklene har jeg plukket ut som mest aktuelle:

 

Ser også at XXL har 20 % rabatt på sin White hybride toppmodell, kr 5.599,- denne helgen.

 

Dersom det er noen med habil sykkelkunskap der ute, hadde jeg satt pris på en tilbakemelding på hvilken sykkel/butikk jeg burde satse på. :)

 

Jeg ville lagt inn en tråd på http://www.terrengsykkel.no/ubb/ Det er en sykkelrelatert web-side.

 

Personlig mener jeg at en hybrid bør være med stiv gaffel:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du klarer deg uten skivebremser synes jeg Nakamura Nitro 4 er ålreit. Funker godt både til jobben og som treningssykkel. Ganske fornuftig pris også. Stiv gaffel og rett under 10 kilo. Har ikke sett poenget med demping på en hybrid, den takler asfalt og grusveier utmerket. Hadde jeg syklet mye sti hadde det selvsagt blitt en terrengsykkel. Diamant har samme sykkelen med annen farge og annet navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.