Gå til innhold
  • Bli medlem

Femundsmarka- Røa. Noen erfaringer?


Anbefalte innlegg

Annonse

Du tar båten fra Synnervika til Røa, så følger du sti opp til røvollen som går videre til nedre roasten. I område der er det meget fint å sette opp en base så kan man ta dagsturer til øvre roasten, storfisktjønnan og alle tjønnene som ligger ved foten av stor-svuku. Dette er et fantastisk område med bra fiske.

 

Gled deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan være mye folk i nedre deler av Røa men kanskje ikke så ille siden du skal avgårde neste uke.

SKulle jeg selv gått opp der 2-3 dager hadde jeg nok gått inn til til enden av Øvre Roasten og Grislehåen og laget bcamp der. Så tatt noen fiskerunder oppover elva, til Storfisktjønna, kanskje en svipp til Litlsjøen og Vasviktjønna som ligger ret ved Roasten.

Litt avhengig av om du vil campe et sted eller flere. Med flere camps ville jeg vurdert å ta siste natta oppe på Røvolfjellet. Campe f.eks ved Abbortjønna eller Stortjønna og så fiske rundt de og Røvoltjønna. Så gå videre over fjellet og ned til Haugen siste dag å ta båt derfra tilbake til Synnervika. Båten går vel kl 1400.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.