Gå til innhold
  • Bli medlem

Dirty girl gaiters - Utskilt


7homas

Anbefalte innlegg

 

 

Dirty girl gaiters.

Fint om du gidder å skrive rapport om disse, da jeg er litt skeptisk til borrelåsen som må limes på skoen og hvordan skoene blir å bruke uten gamasjene (det er jo ikke alltid jeg vil bruke gamasjene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fint om du gidder å skrive rapport om disse, da jeg er litt skeptisk til borrelåsen som må limes på skoen og hvordan skoene blir å bruke uten gamasjene (det er jo ikke alltid jeg vil bruke gamasjene)

Borrelåsen fester ikke optimalt på alle sko. Kan nok være en fordel med et par sting igjennom på et enkelte modeller. Borrelås på skoene uten gamasjer fungerer problemfritt. Jeg har aldri opplevd at noe fester seg i dem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

Hvorfor dirty girls gaiters?

 

Det er jo skikkelig dårlige gamasjer. Borrelåsen vil ikke sitte på noen av mine sko, så jeg har gått over til et merke uten borrelås. Det er helmaks det! Bedre kvalitet enn dirty girl også.

De er populære fordi de er de letteste gamasjene på markedet. Personlig har jeg bare hatt ett skopar jeg ikke har klart å feste det til, og det var fivefingers med noe som lignet på semsket skinn på hælen. Trikset med å feste borrelåsen er å ha en overflate som er helt ren og ikke bruke for stor bit med borrelås. Man må ikke ha like stor borrelås på skoen som det er på gamasjen. Hvis den går over større ujevnheter i skoen så kommer den til å falle av. Deretter la den sitte i minst 24 timer, og gjerne med litt press. Hvis den har noen løse deler etter dette, klipp dette av.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er populære fordi de er de letteste gamasjene på markedet. Personlig har jeg bare hatt ett skopar jeg ikke har klart å feste det til, og det var fivefingers med noe som lignet på semsket skinn på hælen. Trikset med å feste borrelåsen er å ha en overflate som er helt ren og ikke bruke for stor bit med borrelås. Man må ikke ha like stor borrelås på skoen som det er på gamasjen. Hvis den går over større ujevnheter i skoen så kommer den til å falle av. Deretter la den sitte i minst 24 timer, og gjerne med litt press. Hvis den har noen løse deler etter dette, klipp dette av.

 

Jeg måtte bruke superlim til slutt. Fremdeles en plagsom type gamasjer. Litt for simpel.

 

Se http://www.simblissity.net/levagaiter.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte bruke superlim til slutt. Fremdeles en plagsom type gamasjer. Litt for simpel.

 

Se http://www.simblissity.net/levagaiter.htm

Etter min erfaring fungerer også dirty girl gaiters greit uten borrelås (på mine sko og føtter). Klarte ikke å sette den skikkelig fast da jeg kjøpte de i starten, som førte til at den gikk opp på en sko, men de satt fremdeles godt på skoen, selv uten borrelåsfeste.

 

Det kan godt hende at DGG ikke er for alle, men jeg har hittil ikke hatt behov for noen andre gamasjer til lave sko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Limet som følger med borrelåsen til hælen er ikke spesielt godt. Som nevnt over - superlim gjør susen. Liker mine godt, men de gjør bare en ting: holder rusk ute av skoen. Absolutt ikke vanntette, men hva skal man med det når skoene  har fri flyt? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor dirty girls gaiters?

Borrelåsen vil ikke sitte på noen av mine sko, så jeg har gått over til et merke uten borrelås. Det er helmaks det! Bedre kvalitet enn dirty girl også.

Her er de jeg bruker nå.

http://www.simblissity.net/levagaiter.htm

Som sagt gjelder det å få feste borrelåsen på en ren og jevn flate som er mottakelig for lim. Har ikke hatt problemer på de 2 parene jeg har festet borrelås på iallefall.

 

Dere kan fort få et litt spesielt klientell på det treffet der... Som kan bli ganske skuffet når det bare kommer menn med rart fottøy... ;)

Gjett hvem som kommer til å le best :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjett hvem som kommer til å le best :thumbsup:

Jeg!

Dere kommer sikkert til å le når de kommer, men det blir noe annet når dere ligger under tarpen om natta og hører lyder fra gamle griser som famler rundt etter Dirty Girls.. ;)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg!

Dere kommer sikkert til å le når de kommer, men det blir noe annet når dere ligger under tarpen om natta og hører lyder fra gamle griser som famler rundt etter Dirty Girls.. ;)

Kan jo hende det bare er en masse dirty girls som kommer

 

Du har nok rett    :sick:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der må vel være det absolutt styggeste turutstyret jeg noen gang har sett!

 

Vel, kanskje like greit at du ikke ser mine :)

Sett på en annen måte: alt utstyret jeg har er grått, grønt eller svart. Eneste sjansen letemannskapet har til å finne meg er et par festlige gamasjer...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.