Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips til rute i Finnemarka


EvenAug

Anbefalte innlegg

Jeg skal bruke 3-4 dager på å utforske Finnemarka (Modum) i neste uke. Dette er et forholdsvis populært område i nærheten av Oslo, så jeg regner med at flere av forumets medlemmer har gått i området.

 

Grunnet hektiske dager har jeg ikke rukket å studere kart enda, men jeg vet at det er uttallige flotte vann i området. Fiske vil være høyt prioritert :) Jeg er i utgangspunkt ute etter tips til hvor jeg bør begynne ferden. Kjører bil fra Oslo. Hvor bør jeg parkere, og hvilke vann er fine å slå leir ved? :) Går gjerne et stykke for å komme unna de mest populære stiene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bor ved Finnemarka, og er litt kjent. Det første jeg vil anbefale. er å kjøpe Finnemarka kartet. Der er det mye informasjon om hele området, alt fra boplasser for finske innvandere, til bra fiskevann og type fisk og bestand. Du får ikke kjøre inn i Finnemarka, så du må parkere ved en bom. Men  det er milevis med skogsbilveier og mange bra fiskevann. Og det er minst en ulv, i Finnemarka. :) Det blir et stykke å gå fra bilveg/bom, så jeg anbefaler at du har med deg sykkel. Har ikke spesifikke fiskevann å anbefale, men kan gi gode tips for parkering og tilgang til Finnemarka fra Lier. Det blir også vesentlig kortere å kjøre, for deg. Send meg en PM, hvis du ønsker bistand.

 

Editt: Obs. på at mobildekning er varrierende, så deler av terrenget er uten dekning. Men fint område, selv om deler er ganske kuppert. Mange bra fiskevann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.