Gå til innhold
  • Bli medlem

Oppussing av hytte


55spinat

Anbefalte innlegg

Min samboer vil ha tapet på deler av veggene på hytten kombinert med slette malte vegger, mens jeg vil ha trepanel på veggene. 

 

Noen som støtter min samboer?

 

Det er en hytte vi har arvet, er ok hyttestandard. 

Men veggplatene har vi tatt ned fra innsiden, for å etterisolere. 

 

Så nå skal noe nytt på veggen i sommer. 

 

Vi etterisolerte med en form for isolasjon som tåler fuktighet bedre enn std. glava og tilsvarende. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vanskelig å si uten å ha sett hytta, stilen, beliggenheten osv., men for meg er "hytte" synonymt med treverk, stein og andre naturmaterialer. Trehviitt panel, skifer, tømmer hvis vi befinner oss i skogen eller på fjellet, mens i ei hytte ved sjøen kan jeg fort foretrekke hvitmalt panel, "skipperstil". Kanskje malt panel er et kompromiss dere begge kan leve med? Panelplater i MDF gjør jobben mye lettere hvis det blir løsningen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trepanel både innvendig og utvendig. Spessielt på små eldre hytter.

 

Litt forvirrende forklaring og jeg stusser på dette med isolasjonen. Håper dere vet hva dere gjør og ikke gjør "vondt værre". Men, lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.