Gå til innhold
  • Bli medlem

Sperre mot å legge inn spor med filutforsker/explorer


Anbefalte innlegg

Etter siste firmware update 5.90, må jeg visstnok bruke mapsource for å legge inn spor. Har pleid å legge inn spor direkte inn i gpx-mappe på enhet eller simkort. Nå funker plutselig ikke det lenger. Veldig irriterende da jeg må ta et og et spor. Ser det ligger ei fil ved navn imported... I samme mappe nå som jeg la inn noe med mapsource. Noen som kjenner til problemet?

Annet problem jeg har hatt med Montana 650 er at alle kart slår seg sammen til et stort. Så da må hele norge være påslått, eller at jeg må pc hver gang jeg skal velge kart. Større kart=tregere enhet?!? Noen med kjennskap?

Jeg kommer til å tenke meg godt om før jeg oppdaterer enhetene mine fremover. Minner litt om Apple, som jobber for at man ikke skal få det som man vil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan ha maksimalt 200 spor på gps'en. Kanskje du har overskredet den grensa?

 

Siden du nylig har oppgradert software så har kanskje grensesnittet blitt forandret. For å få tilgang til USB masselagring må grensesnittet settes til Garmin Spanner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ulike grensesnittene er bare forskjellige måter gps'en og omverdenen kommuniserer på. Spanner bruker man dersom man vil overføre data til og fra en PC. Jeg bruker ikke noen av de andre grensesnittene. Har forresten en 62s selv, men jeg tror grensesnittene er felles og fungerer på samme måte for de aller fleste modellene fra Garmin.

 

Et lite tips: Hvis du bruker Basecamp kan du ha sporene i ulike lister, og dersom du skal overføre mange spor velger du bare 'My Collection' og så dukker sporene fra alle listene opp. Nye spor legges inn i en liste og eksporteres til en gpx-fil for backup.

 

Når det gjelder kart så har jeg lest et sted at dersom du overfører kartene bitvis, gir kartfila et nytt navn og gjentar prosessen så kan du aktivere/deaktivere de kartene du ønsker. Jeg har topo adventure i en fil gmapsupp.img. Her ligger 8 kartCD'er i en bolk og kan ikke deaktiveres individuelt. Disse ble overført alle på en gang. Frikart sine veikart (osmroadnorge.img) og topokart (osmtoponorge.img) er overført hver for seg og kan dermed aktiveres/deaktiveres uavhengig av hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.